סוף סוף: ממחר מיקרוסופט תמכור את הויסטה בחנויות

מערכת ההפעלה החדשה שמחליפה את Windows XP וחבילת ה-Office 2007 ייצרו סביבן, על פי נתוני IDC, תעשייה ענקית של 250 מיליארד דולר
שי פאוזנר |

לאחר הרבה מאוד מהמורות בדרך, שבין השאר, פגעו במניות החברה, בתוצאותיה העסקיות ברבעון האחרון של השנה ובמניות יצרניות המחשבים הגדולות בעולם, משיקה מיקרוסופט היום סופית את ההגרסה ההמונית - הביתית של מערכת ההפעלה המחליפה את Windows XP ואת הגרסה החדשה של Office בעולם כולו.

מיקורסופט ישראל השיקה היום את שני מוצרי הדגל החדשים של החברה בגרסאותיהן למגזר הביתי-הפרטי - בעברית מלאה.

ההשקה בישראל מתקיימת במקביל להשקה העולמית בניו יורק ולאירועי השקה ב-30 מדינות ברחבי העולם. החל ממחר (ג') חבילות התוכנה בעברית יהיו זמינות, על גרסאותיהן השונות, בחנויות וברשתות ברחבי ישראל הן כקופסאות מוצר והן כמערכת ההפעלה של מחשבים שולחניים חדשים וניידים (מתוצרת מקומית או מחו"ל).

ההשקה למגזר הפרטי מתקיימת בדיוק חודשיים לאחר ההשקה של הגרסאות העסקיות של התוכנות והיא מהווה נקודת סיום לאחד הפרויקטים הגדולים והשאפתניים בתולדות מיקרוסופט והמשמעותית ביותר מאז ההשקה המשותפת של Windows 95 ו-Office 95 לפני יותר מעשור. בפיתוח המוצרים החדשים הושקעו כ-20 מיליארד דולר ונטלו בהם חלק עשרות אלפי מפתחים ובודקי תוכנה. במהלך הפיתוח הורידו למעלה מ-5 מיליון איש גרסאות ביתא של התוכנות שסיפקו למפתחים כ-1 מיליארד Sessions וכ-130,000 הערות משוב ששולבו במוצרים.

דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מסר באירוע: "אנו גאים על כך ששני מוצרי הדגל יוצאים היום לשוק בעברית מלאה ממש ביום ההשקה העולמית שלהם בניו יורק וברחבי העולם. כל משתמש בישראל יכול ליהנות מרגע זה משלל החידושים ששולבו במוצרים, פרי תהליך פיתוח שלא היה כדוגמתו. אין לי ספק, כי המוצרים הללו יהיו נקודת מפנה משמעותית בחיי כולנו".

שני המוצרים החדשים מציעים ממשק משתמש חדיש וכלים שמשנים את פניו של שולחן העבודה ומקלים באופן משמעותי על ביצוע פעולות. יכולות חדשות מסייעות ליצירת תכנים דיגיטאליים ושיתופם עם אחרים לרבות: מסמכים עשירים, תמונות, מוסיקה, קטעי ווידיאו ועוד. כן הורחבו האפשרויות להצטרפות לקהילות באמצעות פתיחת בלוג, הקמת אתר אינטרנט ומשחקים מקוונים. התקשורת בין המשתמשים תהיה עשירה וקלה יותר באמצעות דואר אלקטרוני, תקשורת קולית ותקשורת וידיאו חזותית. כלי חיפוש חדשים יאפשרו לכל משתמש למצוא כל פיסת מידע, תמונה או קליפ ווידיאו – ללא כל תלות במקום אחסונם.

בשני המוצרים החדשים שולבו חידושים רבים בתחום האבטחה ובטחון המשפחה בפרט. כך לדוגמה שולב ב-Windows Vista מרכז בקרה מיוחד – Parental Control Panel - שמאפשר להורים להגדיר ולנהל הגדרות גישה לילדיהם ולקבל דיווחים על אתרים בהם ביקרו הילדים, משך זמן הגלישה ועוד. מערכת נוספת Windows Defender תסייע למשתמש הביתי להתגונן בפני רוגלות וסכנות רשת נוספות.

הזדמנויות כלכליות חדשות

להשקת Windows Vista ו-Office 2007 צפויה להיות השפעה מרחיקת לכת על התעשייה העולמית. לפי נתוני IDC, השקת המוצרים תסייע לחברות מחשוב לסוגיהן לשמר כ-2.5 מיליון משרות באירופה ובצפון אמריקה ולהוסיף כ-150,000 משרות חדשות. שותפיה העסקיים של מיקרוסופט בארה"ב ייצרו פעילות כלכלית חדשה בהיקף של למעלה מ-70 מיליארד דולר בשנת 2007. סך כל התעשייה העולמית שתיבנה סביב המוצרים החדשים תגיע לפי ההערכות להיקף של יותר מ-250 מיליארד דולר.

ההשקה של Windows Vista צפויה להוליד דור חדש של מוצרים דיגיטאליים חדשים. ביום ההשקה מוצעים בשוק כ-1.5 מיליון מכשירים דיגיטאליים שעובדים בסביבת Windows Vista – ביניהם למעלה מ-2,000 שנבדקו וקיבלו את הסמכת Windows Vista Certified.

למעלה מ-80,000 שותפים עסקיים של מיקרוסופט ערוכים עתה לבנות מחשבים, מערכות ופתרונות עם התוכנות החדשות ולספקן למיליוני משתמשים בעולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה