מנכ"ל ML אבי מלכה: כל מה שנושם אופנה - מסין

ראיון מצולם: על רקע עוד התרחבות של הרשת ולקראת קמפיין חדש, מגלים המנכ"ל אבי מלכה והפרסומאי, ספי שקד, טפח מהאופן בו פועלת תעשיית האופנה. מלכה: "אנשים ידברו פה מאמז בעוד שנה". לכתבה המלאה
אפרת אדיר |

בסוף 2003 ביצעה חברת האופנה "מתאים לי" את המיתוג מחדש שלה כבית האופנה - ML. כנראה שהיה נכון לעשות זאת, שכן מאז הפכה החברה לרשת אופנה מהמובילות בישראל, פרסה כנפיים והחלה בהקמת רשת נוספת בחו"ל, הקימה רשת מקבילה של אופנת גברים, המפעילה בתוך שנה 25 סניפים, רשכה את מותג ההריון FOR2, ולאחרונה אף השלימה את רכישת רשת האופנה לצעירים, מאמז (MAM'Z), אשר הוקמה משנת 2002 על-ידי המעצבים דודו מלאך ומיטל נחמיאס.

בראיון מאחורי הקלעים של הקמפיין החדש של הרשת, מספרים מנכ"ל ובעלי ML, אבי מלכה והפרסומאי של הרשת, ספי שקד, מבעלי משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, על תפיסת העולם בדרך לבניית מותג אופנה, על התחרות וההתבגרות של הרשתות בענף בישראל ועל התפיסה שתוביל את כל חלקי הרשת בעתיד.

בין השאר, מגלה מלכה, כי בשנה האחרונה הרשת השקיעה כ-2.5 מיליון דולר בפרסום בלבד. בעולם, הוא מגלה - פועלת כבר הרשת עם המותגים ML ו-ML MEN וכי כרגע "יש דיבורים על יציאה לחו"ל גם עם המותג מאמז". עוד אומר היום מלכה, כי "כל מה שנושם אופנה ונמצא בקניון מיוצר בסין".

שקד אומר היום על מותגים חדשים כמו המותג ML MEN שאותו הוא מלווה, כי בניית מותג מתחילה בהנחת יסודות חזקים ולעיתים עורכת כשנתיים. כך למשל, הוא מזכיר, עברה תקופה שכזו עד להטמעתה בציבור של התפיסה הפרסומית לטושיבה, עם הסיסמא "טושיבה חד". מלכה אומר, כי למרות שמאמז איננה רשת גדולה, המותג יציע "שפה ייחודית וערכים", כך שלדבריו, "בעוד שנה ידברו פה מאמז".

מלכה מתכוון להפעיל את רשת מאמז כרשת עצמאית כאשר כרגע מונה הרשץ 6 סניפים מושקעים המשתרעים על שטח של כ-100 מ"ר. הסניפים ממוקמים באזורים הנחשבים כמקומות בילוי ופנאי של צעירים. כמו כן הפעילות כוללת הפצה לכ-85 חנויות ברחבי הארץ. "התוכנית לשנת 2007 היא להרחיב את הרשת, לפתוח סניפים נוספים ולהשקיע בפרסום ויחסי ציבור רחבים למותג ועוד כל מיני הפתעות שיווקיות שלא אוכל לפרט מחשש להעתקות מצד המתחרים. כמו כן, זוהי הזדתמנות לפעול בשוק האופנה לצעירים לפני שייכנסו לנישה זו מותגים בינלאומיים אחרים", אומר מלכה.

בנוסף, הבעלים המקוריים של הרשת ימשיכו לעצב את הקולקציות והפריטים של המותג. "רכישת מאמז נועדה לענות לנישה של הקהל הצעיר המחפש היום פתרונות אופנה מעודכנים", אומר מלכה ומוסיף, כי לדעתו רשתות האופנה הישראליות שנפתחו לפני כעשור ומיצבו עצמן כצעירות, מתבגרות היום ואינן נותנות מענה אופנתי מושלם לבני ה-20 פלוס.

יצויין, כי בשנת 2005 נרכשה מאמז על-ידי איש ההיי-טק ציון אליאסף, לפי שווי של 2 מיליון דולר. בימים אלה עוברים 35 עובדי המטה של הרשת למשרדיו של אבי מלכה ברמת פולג שבנתניה.

גם לתופעת ההעתקות של דגמי בענף האופנה מדבר מלכה בגלוי וטוען בנחרצות, כי "ml הוא המותג היחיד הנשען על מקוריות בעיצוב ואינו ניזון מהעתקות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.