אין חדש בסקר TIM לחורף 2006/7: גוגל שוב צועדת בראש

פורטל וואלה! במקום השני ו-YNET במקום השלישי - בדיוק כמו בסקר TIM הקודם; NRG ירד שלב ודפי זהב נדחק מהעשירייה הראשונה
אפרת אדיר |

סקר TIM המתפרסם היום (ג') מציג את נתוני החשיפה לאתרי אינטרנט מובילים בישראל, וכן נתונים חדשים על מגמות השימוש באינטרנט, כפי שנמצאו בסקר שנערך במהלך החודש האחרון בין ה-20 לדצמבר 2006 ל-11 לינואר 2007.

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ-1,165 משתמשי אינטרנט בגילאי 13+ מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל. סקר TIM מתבצע און-ליין בקרב הפאנל האינטרנטי של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל.

מהסקר עולה שאוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ-3.9 מיליון גולשים, המהווים כ-72% מאוכלוסיית גילאי 13+ או כ-55% מכלל האוכלוסייה בישראל.

בבדיקת שיעורי החשיפה השבועיים בישראל דורגו 19 אתרים מובילים לחורף 2006/7. במקום הראשון שוב מדורג מנוע החיפוש גוגל עם 82.7% מכלל הגולשים בגילאי 13+. גוגל אף דורגה במקום הראשון בסקר TIM הקודם. מסיכום ענף הפרסום לשנת 2006 עולה כי כוחו של הפרסום במנועי חיפוש עולה משנה לשנה, מיקומה במקום הראשון בסקר, מאפשר לגוגל לקבל אמון רב מהמפרסמים. הדבר צפוי להתבטא השנה בהפניית תקציבים רבים יותר למדיה הזאת.

גם במקום השני אין הפתעות ופורטל וואלה! שומר על מקומו מהסקר הקודם. וואלה מתחרה בגוגל עם מנוע חיפוש שהשיק בחודש האחרון. אחריו במקום ה-3 שומר אף הוא על מיקומו אתר החדשות YNET מקבוצת ידיעות אחרונות עם 55.2% חשיפה. YNET עדיין לא החל ליישם את פלטפורמת השירותים באתר, אך ייתכן כי ייאלץ להיסחף אחר הזרם של ווב 2.0.

אתר שידורי קשת התקדם שלב

במקום הרביעי מתמקם פורטל MSN, הנמצא בבעלות משותפת של אינטרנט זהב ומיקרוסופט, עם 32.1% חשיפה לעומת 34.5% ביולי 2006. גם בבחינת האפליקציה המובילה, זוכה המסנג'ר מבית MSN להוביל במקום הראשון בדרוג תוכנות המסרים המיידיים עם 42.3% חשיפה. סוגר את החמישיה בפער קטן - הפורטל המתחרה נענע, הנמצא בבעלות נטוויז'ן. השנה רכשה נענע את אתר הבלוגים ישראבלוג והחיבור ל-ICQ מממקם את תוכנת המסר המיידי במקום השני אחרי המסנג'ר עם 33.6% חשיפה.

פורטל תפוז קפץ למקום השישי בדרוג האתרים המובילים, מקום שהיה שייך קודם לאתר החדשות והמגזין NRG, שהתברג בסקר הנוכחי במקום השביעי. לתפוז יש הצלחה נוספת בסקר הנוכחי עם מיקומו לראשונה של flix, אתר הווידיאו השיתופי, במקום ה-18 בטבלה עם 9.7% חשיפה. פליקס הושק יום לפני מלחמת לבנון השנייה והוא מתחרה ב"היפ" של סלקום ו"האמבטיה" של קשת.

האתרים השייכים לחברות טלוויזיה מוכיחים כי הרייטיינג שלהם עולה ולמקום השמיני הגיע אתר שידורי קשת עם שיעור חשיפה של 18.4%, לאחר שאייש את המקום ה-9 בסקר הקודם. הזכיינית המתחרה, רשת, הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להקים אתר תוכן משלה ונותר רק לראות כיצד היא תתברג מול קשת בסקר TIM הבא.

אתר השוואת המחירים, זאפ, מקבוצת דפי זהב ירד מהמקום ה-8 למקום ה-9. בזאפ מתכננים לפתח את תחום הווידיאו באתר ולאפשר לגולשים להיות הממליצים עם מוצרים. סוגר את העשירייה הראשונה, אתר "ספורט ONE" שדחק את אתר דפי זהב מהעשירייה הראשונה אל המקום ה-12.

בבחינת האתרים הכלכליים, מדורג האתר "דה מרקר" במקום ה-16 ואילו אתר "גלובס" סוגר את רשימת 19 האתרים המובילים.

בדרוג אתרי המסחר האלקטרוני מוביל וואלה שופס עם 13.5% חשיפה, אחריו "פי 1000" בפער ניכר (6.9%) ובצמוד אליו אתר "אולסייל".

הסקר מבוצע בשיטת ה-Recall, כאשר כל נשאל בפאנל האינטרנטי נתבקש לציין האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שנבדקו. הנתונים מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים הנ"ל במהלך שבוע בתקופת הסקר. הנתונים לא מבטאים כמות הקלקות או כניסות לאתר כלשהו, אלא הם האומדן לחשיפה, או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר במהלך השבוע שקדם לסקר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה