אין חדש בסקר TIM לחורף 2006/7: גוגל שוב צועדת בראש

פורטל וואלה! במקום השני ו-YNET במקום השלישי - בדיוק כמו בסקר TIM הקודם; NRG ירד שלב ודפי זהב נדחק מהעשירייה הראשונה
אפרת אדיר |

סקר TIM המתפרסם היום (ג') מציג את נתוני החשיפה לאתרי אינטרנט מובילים בישראל, וכן נתונים חדשים על מגמות השימוש באינטרנט, כפי שנמצאו בסקר שנערך במהלך החודש האחרון בין ה-20 לדצמבר 2006 ל-11 לינואר 2007.

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ-1,165 משתמשי אינטרנט בגילאי 13+ מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל. סקר TIM מתבצע און-ליין בקרב הפאנל האינטרנטי של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים במדינת ישראל.

מהסקר עולה שאוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ-3.9 מיליון גולשים, המהווים כ-72% מאוכלוסיית גילאי 13+ או כ-55% מכלל האוכלוסייה בישראל.

בבדיקת שיעורי החשיפה השבועיים בישראל דורגו 19 אתרים מובילים לחורף 2006/7. במקום הראשון שוב מדורג מנוע החיפוש גוגל עם 82.7% מכלל הגולשים בגילאי 13+. גוגל אף דורגה במקום הראשון בסקר TIM הקודם. מסיכום ענף הפרסום לשנת 2006 עולה כי כוחו של הפרסום במנועי חיפוש עולה משנה לשנה, מיקומה במקום הראשון בסקר, מאפשר לגוגל לקבל אמון רב מהמפרסמים. הדבר צפוי להתבטא השנה בהפניית תקציבים רבים יותר למדיה הזאת.

גם במקום השני אין הפתעות ופורטל וואלה! שומר על מקומו מהסקר הקודם. וואלה מתחרה בגוגל עם מנוע חיפוש שהשיק בחודש האחרון. אחריו במקום ה-3 שומר אף הוא על מיקומו אתר החדשות YNET מקבוצת ידיעות אחרונות עם 55.2% חשיפה. YNET עדיין לא החל ליישם את פלטפורמת השירותים באתר, אך ייתכן כי ייאלץ להיסחף אחר הזרם של ווב 2.0.

אתר שידורי קשת התקדם שלב

במקום הרביעי מתמקם פורטל MSN, הנמצא בבעלות משותפת של אינטרנט זהב ומיקרוסופט, עם 32.1% חשיפה לעומת 34.5% ביולי 2006. גם בבחינת האפליקציה המובילה, זוכה המסנג'ר מבית MSN להוביל במקום הראשון בדרוג תוכנות המסרים המיידיים עם 42.3% חשיפה. סוגר את החמישיה בפער קטן - הפורטל המתחרה נענע, הנמצא בבעלות נטוויז'ן. השנה רכשה נענע את אתר הבלוגים ישראבלוג והחיבור ל-ICQ מממקם את תוכנת המסר המיידי במקום השני אחרי המסנג'ר עם 33.6% חשיפה.

פורטל תפוז קפץ למקום השישי בדרוג האתרים המובילים, מקום שהיה שייך קודם לאתר החדשות והמגזין NRG, שהתברג בסקר הנוכחי במקום השביעי. לתפוז יש הצלחה נוספת בסקר הנוכחי עם מיקומו לראשונה של flix, אתר הווידיאו השיתופי, במקום ה-18 בטבלה עם 9.7% חשיפה. פליקס הושק יום לפני מלחמת לבנון השנייה והוא מתחרה ב"היפ" של סלקום ו"האמבטיה" של קשת.

האתרים השייכים לחברות טלוויזיה מוכיחים כי הרייטיינג שלהם עולה ולמקום השמיני הגיע אתר שידורי קשת עם שיעור חשיפה של 18.4%, לאחר שאייש את המקום ה-9 בסקר הקודם. הזכיינית המתחרה, רשת, הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להקים אתר תוכן משלה ונותר רק לראות כיצד היא תתברג מול קשת בסקר TIM הבא.

אתר השוואת המחירים, זאפ, מקבוצת דפי זהב ירד מהמקום ה-8 למקום ה-9. בזאפ מתכננים לפתח את תחום הווידיאו באתר ולאפשר לגולשים להיות הממליצים עם מוצרים. סוגר את העשירייה הראשונה, אתר "ספורט ONE" שדחק את אתר דפי זהב מהעשירייה הראשונה אל המקום ה-12.

בבחינת האתרים הכלכליים, מדורג האתר "דה מרקר" במקום ה-16 ואילו אתר "גלובס" סוגר את רשימת 19 האתרים המובילים.

בדרוג אתרי המסחר האלקטרוני מוביל וואלה שופס עם 13.5% חשיפה, אחריו "פי 1000" בפער ניכר (6.9%) ובצמוד אליו אתר "אולסייל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".