מנכ"ל נורטל ומנכ"ל מיקרוסופט הציגו פתרונות משותפים בתחום ה-VoIP והתקשורת המאוחדת

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, מציעות החברות, בין השאר, מערכת משולבת לתקשורת מאוחדת ומערכת שליחת מסרים מאוחדת

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר ומנכ"ל נורטל, מייק זפירובסקי, הודיעו על שיתוף פעולה בין שתי החברות ועל יצירת מפת דרכים משותפת לפיתוח טכנולוגיית התקשורת המאוחדת. החזון המשותף נרקם בעקבות הברית שנוצרה בין החברות ביולי 2006, וכוללת פתרונות משותפים שאמורים לשפר את מערכות התקשורת העסקיות תוך ביטול ההפרדה הקיימת בין יישומי קול, וידיאו, דואר אלקטרוני, מסרים מידיים ויישומי תקשורת נוספים. במפגש שהתקיים בשבוע שעבר בניו יורק פרטו באלמר וזפירובסקי את היתרונות שמעניק, לדבריהם, הפיתוח המשותף לעסקים: שיפור יכולות, צמצום עלויות ופישוט תהליכי עבודה.

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, מציעות נורטל ומיקרוסופט, בין השאר, מערכת משולבת לתקשורת מאוחדת שנועדה ליצור האחדה לטכנולוגיה של נורטל ושל מיקרוסופט ביחידת חומרה אחת לתקשורת מאוחדת והעברת קול על גבי IP לסניפים מרוחקים. המערכת מתוכננת לשיווק ברבעון הרביעי של 2007. בנוסף, מציעות החברות מערכת שליחת מסרים מאוחדת שאמורה לאפשר תקשורת לפרוטוקול SIP בין ה-Communication Server 1000 של נורטל לבין ה-Microsoft Exchange Server 2007. מערכת שליחת המסרים המאוחדת מתוכננת לשיווק ברבעון השני של 2007, ותכלול שירותי תכנון, פרישה ותמיכה מקצועיים על ידי נורטל.

כמו כן, הוקמו 20 מרכזי הדרכה של נורטל ומיקרוסופט ברחבי העולם, שבהם הלקוחות יקבלו הדרכה אישית לגבי השימוש ביכולות החדשות. 100 מרכזי הדרכה נוספים עתידים להיפתח במהלך 2007.

"נורטל ומיקרוסופט פועלות במלוא המרץ בכדי לקדם את החזון המשותף, וכבר הגענו להישגים אדירים", אמר זפירובסקי. "סיימנו את שלב התכנון ואנו כבר מספקים פתרונות לתקשורת מאוחדת לעסקים ברחבי העולם. מטרתנו היא להגיע לתקשורת מיטבית בין כלי העבודה לבין היישומים השונים, על מנת לאפשר ללקוחות סביבת עבודה יעילה ומהירה".

לדברי באלמר, "העובד הממוצע מקבל למעלה מ-50 הודעות בכל יום באמצעות עד כ-7 מכשירים או יישומי תקשורת שונים. המשימה המשותפת לנו ולנורטל היא לסייע למערכת העסקית להתמודד עם אתגר זה ולנהל את ערוצי התקשורת בדרך יעילה, תוך כדי האחדת מערכות התקשורת השונות תחת ישות אחת".

הברית האסטרטגית בין שתי החברות נרקמת בימים אלו גם בין נורטל ישראל למיקרוסופט ישראל. לדברי דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, "השוק הישראלי מתאפיין ברמת חדשנות גבוהה בכל הקשור לטכנולוגיות התקשורת המאוחדת, וכראיה, טכנולוגיות רבות בתחום זה, מקורן בישראל. אנו עדים להתעניינות רבה מצד לקוחותינו, ביחס לשיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לנורטל, ומשוכנעים שביחד נוכל להציע פתרונות יעילים ומתקדמים".

סורין לופו, נשיא נורטל ישראל, אמר כי "הפתרונות המשותפים שלנו מאפשרים ללקוחותינו לחבר בין רשת הטלפוניה הארגונית לבין היישומים העסקיים בארגון באופן מושלם, כך שלמעשה הגבול בין הטכנולוגיות השונות מיטשטש והופך את סביבת העבודה העסקית ליעילה ופשוטה, וזוהי רק ההתחלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".