סקר TIM: הגולש משתמש ברשת לצרכים פיננסיים ומוסיקה

מהנתונים עולה, כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל ממשיכה להיות מאופיינת יותר על-ידי גברים; הגולשים משתמשים באינטרנט לשימושים חדשים מעבר לשליחת מייל וחיפוש מידע; כמות הגולשים עלתה ל-3.9 מיליון
אפרת אדיר |

היקף השימוש ומגוון השימושים באינטרנט הולך ומתרחב בקרב חלק גדול מהאוכלוסייה בישראל, כך עולה מסקר TIM לחודש דצמבר 2006, שעורכת חברת TNS טלסקר ומאפשר ניתוח מגמות בישראל בשימוש ברשת האינטרנט מאז שנת 2000.

מהנתונים העיקריים של הסקר עולה, כי נמשך הגידול בכמות הגולשים בישראל וכיום קיימים כ- 3.9 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאים של 13 ומעלה, לעומת 3.6 מיליון גולשים בדצמבר 2005. כמו כן, בחורף 2006/7 נכנסים לאינטרנט מדי יום כ-73% מכלל הגולשים או קרוב ל-3.0 מיליון ישראלים (לעומת 2.5 מיליון בשנה שעברה). כמיליון ורבע משקי בית (אוכלוסייה יהודית) מחוברים כיום לאינטרנט מביתם, מהם כ-95% בחיבור מהיר באמצעות ADSL או כבלים.

מבחינת הרגלי הגלישה, כ-96% מכלל הגולשים נוהגים לגלוש מהבית וכ-61% נוהגים לגלוש גם ממקומות אחרים מחוץ לבית (עבודה, בתי ספר, מבית של חברים או מכרים וממקומות ציבוריים אחרים).

2 חלב אחד סוכר - SEND

תופעה עיקרית המתגבשת מהסקר מצביעה על גידול משמעותי במגוון השימושים שנעשים באינטרנט, כאשר כ-40% מהנשאלים מדווחים שעשו השנה שימוש "חדש" כלשהו באינטרנט, שטרם בוצע על ידם בעבר. תופעה זו באה לידי ביטוי ב-2 מגמות עיקריות שעולות מן הסקר: האחת היא התרחבות משמעותית של השימוש אצל הגולש הממוצע אל מעבר לשימושים הבסיסיים של דוא"ל, חיפוש מידע, קריאת חדשות וכדו'.

בין השימושים ה"חדשים" נמנים שימוש במסרים מיידיים, כמו מסנג'ר ו-ICQ; קניות ברשת (55%); פעולות פיננסיות ובנקאיות (54%); האזנה לרדיו (41%); השתתפות בפורומים ודיונים (36%) וביצוע שיחות קוליות (32%).

המגמה הנוספת שעולה מן הסקר היא התחלת שימוש בכלים ואפשרויות חדשות המתאפשרים ברשת של היום (Web2.0), שהשכיחים ביותר ביניהם הם בלוגים (קריאה וכתיבה); צפייה בתוכניות טלוויזיה (בשידור חי ותוכניות מוקלטות); מוסיקה - האזנה/הורדה; העלאה וצפייה של קטעי וידאו של גולשים; השתתפות ברשתות וקהילות באינטרנט, והקמת אתר אישי או פרטי ועוד.

מבחינת הפרופיל הדמוגרפי של משתמשי האינטרנט הבוגרים (גילאי +18) עולה מהסקר, כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל ממשיכה להיות מאופיינת יחסית יותר על-ידי גברים (53%) מנשים (47%) לעומת 48% גברים ו-52% נשים בכלל האוכלוסייה הבוגרת (גילאי +18). כמו כן, הגולשים שכיחים יותר בקרב גילאים צעירים וגילאי ביניים 18-49, וכן בעלי השכלה גבוהה (על תיכונית ומעלה)- 54% לעומת 47% בכלל האוכלוסייה הבוגרת- גילאי +18.

אולם כמגמה לאורך זמן, עם הגידול בשיעור הגולשים, הולך ומצטמצם הפער בין הפרופיל הדמוגרפי של משתמשי האינטרנט לבין הפרופיל הדמוגרפי של כלל האוכלוסייה.

ממצאי סקר ™TIM המלאים יוצגו לציבור הלקוחות ולתקשורת בשבוע הבא בכנס TIM™ השנתי בקריה האקדמית אונו, והם יכללו גם את דירוג האתרים המובילים בישראל, מידע על הרגלי השימוש באינטרנט של הגולשים, פילוחים דמוגרפיים ואחרים וכן מגמות לאורך זמן בהרגלים אלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה