אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "המטרה היא להתחרות בגוגל"
שבוע לאחר שעשה זאת הפורטל תפוז, השיקה אתמול (ג') וואלה! מנוע חיפוש חדש ומשודרג. במסיבת עיתונאים שקיימה החברה בסינמה סיטי, צומת גלילות, הציג מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, את המטרה: להתחרות בגוגל". לדבריו, הושקעו סכומי כסף גדולים וארבע שנות פיתוח במנוע החדש.
בין החידושים המעניינים במנוע החיפוש בולטת אופציית החיפוש המשולב ממספר מקורות: בוואלה! מבטיחים חיפוש של חדשות "מ-60 מקורות איכותיים וגופי מדיה מרכזיים מהארץ ומהעולם וכן מגופים מתחרים"; כמן כן, יתאפשר חיפוש מורחב וחכם – כאשר נרצה לדעת על מזג האוויר במדינה מסוימת בעולם, נקבל בתוצאה הראשונה חלון ובו הטמפרטורה במדינה הספציפית, ולאחריה נקבל תוצאות כמו השירות המטאורולוגי.
חידושים נוספים הם ממשק חדש ונקי מגרפיקה עמוסה, תצוגה מקדימה של כל תוצאה והצעות לחיפוש ממוקד. מעבר לכל זה, המערכת "תדע" מה חיפש הגולש כאשר הקליד מילה בעברית ובעצם התכוון לכותבה באנגלית. ארז פילוסוף, מייסד וואלה!, אמר במסיבת העיתונאים כי "המטרה שלנו היא לחסוך למשתמש זמן. אנו רוצים ללחוץ פעם אחת ולקבל את מירב התוצאות הרלוונטיות".
וואלה! חשבה גם על הצד הפרסומי, ויצרה מנוע חיפוש המשלב מנגנון פרסום בשם AdVantage, שמציב פרסומות בהתאם למילות החיפוש אותם הקליד הגולש. "אלגוריתם חכם ואנשי תוכן טובים זה מה שיתן תוצאות טובות וזהו השילוב החכם ביותר", אמר מייסד וואלה!.
תכונות נוספות ישולבו בעתיד, מבטיחים בוואלה!, דוגמת חיפוש בתכני גולשים דוגמת פורומים, בלוגים וכו'. כיום ניתן למצוא תוצאות זהות רק בחלק מהחיפושים הרגילים. כאשר נשאל עד כמה ילך רחוק עם חיפוש בשיטת Web 2.0, אמר פילוסוף כי הם נקטו גישה שונה וחדשנית, אך סרב לפרט.