מסתמן: דלתא תפעיל טיסות יומיות בקו ת"א-ניו יורק

בפגישה עם מנכ"ל משרד התיירות מסרו ראשי חברת התעופה האמריקנית: אנחנו מעוניינים בטיסה יומית מ-JFK לנתב"ג, נקבל החלטה בשבועות הקרובים
שי פאוזנר |

חברת התעופה האמריקנית "דלתא" מעוניינת לייסד קו טיסות סדיר, על בסיס יומי, מניו-יורק לתל-אביב. כך בישרו ראשי החברה למנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, במהלך פגישה שקיימו במטה החברה באטלנטה, ארה"ב. משמעות פתיחת קו כזה היא תוספת שנתית של למעלה מ-90 אלף מושבים בטיסות לישראל.

בפגישה השתתפו יו"ר מועצת המנהלים (CEO) של דלתא, ג'ראלד גרינשטיין (בתמונה) ומנהל הקווים הבינלאומיים של החברה, אנדריי ראנה. השניים אמרו לאיצקוביץ ולראש מנהל השיווק במשרד התיירות, אורן דרורי, כי הם מאוד מרוצים מהקו הנוכחי לישראל, הפועל בין אטלנטה לתל-אביב, ולפיכך הם מעוניינים לפתוח את הקו החדש (JFK-נתב"ג) כבר בתחילת 2008. לדבריהם, החלטה סופית בנושא תתקבל כבר בשבועות הקרובים, אז יבצעו פנייה מסודרת בנושא למשרד התחבורה בירושלים. יצוין כי בניגוד להסכמים של ישראל מול אירופה, ההסכמים מול השוק האמריקאי מבוססים על שמים פתוחים ולמעשה לא קיימים חסמים לחתימה על הסכם שכזה.

המנכ"ל, נחום איצקוביץ: "המגעים המתקדמים עם חברת דלתא הם מהלך אסטרטגי, שנועד לסייע בפתיחת השמים ולהגביר את התחרות בקו הטיסות ניו-יורק-ת"א. אנחנו מקווים שהמהלך יבשיל כבר בקרוב, ואז נלך לקמפיין שיווקי נרחב בשיתוף עם דלתא".

חברת דלתא חידשה את טיסותיה לישראל בחודש מאי 2006 לאחר שנים של הפסקה. מאז חודש זה החל לפעול הקו היומי אטלנטה-ת"א, שהביא לגידול משמעותי בתיירות האוונגליסטית מארה"ב בפרט, ובתיירות מאמריקה בכלל. "דלתא" היא חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם (אחרי "אמריקן איירליינס") מבחינת מספר הנוסעים בשנה (כ-119 מיליון נוסעים ב-2005), ורביעית בגודלה מבחינת היקף הרווחים והפעילות הכלכלית. תאגיד דלתא כולו, הכולל מספר חברות בנות ושותפויות עסקיות, מציע טיסות ל-461 יעדים ב-96 מדינות. רק בשנה האחרונה הוסיפה החברה, המעסיקה כ-47,000 עובדים, למעלה מ-50 נתיבי תעופה חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה