ליאור חורב יחליף את יובל ארד כמנכ"ל ארד תקשורת
יובל ארד (42) הודיע היום על כוונתו לפרוש בקרוב מתפקידו כמנכ"ל חברת ארד תקשורת ובמקומו יתמנה לתפקיד ליאור חורב (35), שותף בחברה ומי שכיהן בשלוש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל בה. מועד החילופים נקבע לסוף הרבעון הראשון של שנת 2007.
לדברי הקבוצה, חילופי המנכ"לים תוכננו לפני זמן רב כחלק מתהליך מובנה שבמסגרתו מוזגה לפני שלוש שנים חברת אקטיב 2000, שעסקה בניהול קמפיינים פוליטיים וציבוריים וניהול משברים, לתוך ארד תקשורת ומינויו של ליאור חורב לתפקיד משנה למנכ"ל החברה.
יצויין, כי יובל ארד ימשיך לעסוק בפיתוח העסקי של הקבוצה וביישום התוכניות להתרחבות בינלאומית של עסקיה. בכינוס השנתי של עובדי ארד תקשורת שהתקיים בירושלים בסוף השבוע, אמר יובל ארד, כי בכוונתו להצטרף בקיץ הקרוב לרעייתו, הד"ר אריאלה ארד, שהוזמנה להשתלב למשך כשנתיים, בצוות מחקר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארוורד, בבוסטון ארה"ב.
ליאור חורב, הנכנס לתפקיד המנכ"ל, נמנה בשנים האחרונות על בכירי האסטרטגים בישראל. הוא היה חבר בפורום החווה של ראש הממשלה אריאל שרון, ושימש כיועץ אסטרטגי לראש הממשלה אולמרט בבחירות האחרונות. חורב כשותף וכמשנה למנכ"ל ארד תקשורת, ייעץ בשנים האחרונות לחברות מסחריות רבות בארץ ובחו"ל בתחומי פעילות רבים ובהן, מנורה-מבטחים, אגד, רשת בתי הקפה ארומה ת"א, כנס הרצליה, חברת החשמל, דלק US, קבוצת אלעד, אמישראגז, אבוט פארמה ועוד, והוביל צוותי עבודה מקצועיים בתחומים אלה.
לדברי יובל ארד, "במשך למעלה מעשור ביססנו את ארד תקשורת כפירמה מובילה לכל דבר ועניין. אלה היו שנים בהם עולם הייעוץ האסטרטגי ויחסי הציבור עברו שינויים מרחיקי לכת והפכו לאבן יסוד בתרבות העסקית של המשק הישראלי. היעדים אליהם הובלנו הושגו גם בזכות אנשי המקצוע המעולים שעובדים לצידי לאורך כל השנים, ואני משוכנע שהחברה תמשיך להוביל ולהתפתח תחת הנהגתו של ליאור חורב".
לדברי איל ארד, נשיא קבוצת ארד תקשורת, "יובל ניהל את החברה במשך 14 שנה, מאז הקמתה. אלה היו שנים אינטנסיביות ומאתגרות שבמהלכן הגענו להישגים חסרי תקדים. אתגר הניהול היום יומי עובר עכשיו לידיו של ליאור חורב ויובל יתפנה להוביל את הקבוצה לכיוונים חדשים. השכלנו לבנות שדרה ניהולית בכירה, מנוסה ומקצועית המבטיחה את ההתפתחות העתידית של החברה, ובראשה ליאור, שהוכיח את עצמו הן כאסטרטג תקשורתי והן כמנהל בקבוצה. תחת שרביטו של ליאור, ארד תקשורת תיישם בשנים הבאות את התוכנית האסטרטגית העסקית שלה הכוללת המשך העמקת הפעילות הקיימת שלנו והתרחבות לתחומים נוספים".
ארד תקשורת נמצאת בבעלותם של איל ארד, יובל ארד וליאור חורב. החברה היא מחברות יחסי הציבור הגדולות במשק ומשלבת את מכלול הפעילויות של חשיבה ותכנון אסטרטגי וכלל ממשקי התקשורת השיווקית. ארד תקשורת משרתת כיום כ-100 לקוחות קבועים והיא מעסיקה כ-40 עובדים. היקף הפעילות העסקית של הקבוצה מסתכם בכ-40 מיליון שקל.
בין לקוחות החברה נמנים חברות פרטיות וממשלתיות וגופים ציבוריים בתחומי פעילות מגוונים ובהן חברות היי טק, טלקומוניקציה, קרנות הון סיכון, גופים ציבוריים, בתי השקעות, מוצרי צריכה ורשתות שיווק, גורמי תחבורה ציבורית ורכב, רשתות שידור ומדיה וחברות נוספות.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.53% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".