פורטל תפוז משיק מנוע חיפוש המבוסס על תוכן גולשים
פורטל האינטרנט תפוז משיק היום (ה') גרסת Beta של מנוע חיפוש 2.0 Web חדש ועדכני המבוסס על תכני גולשים. מנוע החיפוש מאפשר למצוא ולהציג במהירות ודייקנות את תכני הגולשים הרלוונטיים ביותר מתוך הפלטפורמות של תפוז והרשת בישראל. בפיתוח מנוע החיפוש שארך כשנתיים הושקע מיליון שקל.
הנתונים מוצגים בטבלה מסודרת, כאשר כל גולש יכול לבחור להוסיף כרצונו מקורות מידע לחיפוש מתוך הקטגוריות הבאות: הודעות - מתוך כל הודעות הגולשים בפורומים ובקומונות של תפוז, כלומר 110 מיליון הודעות מתוך 1,200 פורומים ו- 23,000 קומונות; בלוגים - מתוך כל הפוסטים מהבלוגיה של תפוז; קטעי וידאו מאתר Flix; תמונות - 5 מיליון תמונות מתוך הרשת הישראלית ומתוך האלבומים בתפוז; סריקת דפים מהרשת הישראלית; וויקיפדיה וכן אופציה להוספת תיבת חיפוש של Google לצד קטגוריות החיפוש של תפוז.
יצויין, המנוע מחפש בשיטת ה-crawler כשתוצאותיו ממוינות על פי אלגוריתמים, הבוחנים ומדרגים את איכות הדפים ואת תכני הגולשים, תוך שימוש בקריטריונים שנקבעו מראש לכל סוג תוכן.
לדברי מנכ"ל תפוז, גיא אליאב: "בתפוז יש מאות אלפי גולשים ששואלים שאלות וגולשים אחרים משיבים להם. לעומת מנועי חיפוש אחרים, בהם חברות מסחריות מקדמות את עצמן באמצעות שיטות שונות כגון SEO. תוצאות החיפוש מתוך תכני הגולשים בתפוז מתבססות על תכנים שגולשים כותבים ללא כוונת רווח, ועל כן אלו התוצאות האמינות ביותר".
במקביל להשקת מנוע החיפוש, הפורטל ביצע מתיחת פנים לעמוד הבית עם עיצוב נקי ונוח למשתמש, הבנוי בשיטת קוביות תוכן. הדגש בעיצוב הוא על מגוון רחב יותר של תוכן גולשים באמצעות שטחי קידום המחולקים לקטגוריות כגון מתחם Flix - מתחם, בתוך עמוד הבית, שבו ניתן יהיה לצפות בקטעי הווידאו הטובים ביותר שגולשים יצרו ב-Flix. עוד בעמוד הבית: "תפוז אישי" - הסביבה הפרסונלית של הגולשים בעמוד הבית של תפוז, שבה כל משתמש יכול לקבוע בעצמו את התוכן שיופיע בעמוד הבית שלו מתוך שפע תכני תפוז.
באחרונה חתם פורטל תפוז על הסכם שיתוף פעולה עם Google, ובמסגרתו ישולבו שירותי Google בתפוז. השירות כולל הצבת תיבת החיפוש של Google באתר, לצד תיבת החיפוש של תפוז, והצגת מודעות AdWords, מודעות טקסט הממוקדות בהתאם למילות חיפוש.
כמו כן, במסגרת כל פעילויותיו החדשות, תפוז שם דגש על פרסומות וידאו ושילובן בעמוד הבית, לכן הוקצה שטח נרחב יותר לפרסום בדף הבית. לדברי אליאב, "בתפוז מאמינים, כי שנת 2007 הולכת להיות שנת הפריצה של פרסומות הווידאו באינטרנט, שנה שבה המפרסמים יבינו שביחס של עלות תועלת של פרסום וידאו - משתלם יותר לפרסם באינטרנט לעומת הפרסום בטלוויזיה".