אלקטרה רוכשת 84% מחברה אפריקנית ב-50 מיליון שקל
חברת אלקטרה ממשיכה להרחיב את עסקיה הבינלאומיים. היום הודיעה החברה, כי חתמה על הסכם לרכישת 84% מקבוצת אלקטרו-מכניקה אפריקנית תמורת כ-50 מיליון שקל (כ-11.8 מיליון דולר). מדובר בקבוצה בעלת מוניטין של כ-40 שנה בשווקים באפריקה, ושהיקף ההכנסות השנתי שלה מסתכם כיום בכ-105 מיליון שקל (כ-25 מיליון דולר).
במסגרת העיסקה נקבע עוד, כי לאלקטרה ניתנה אופציה להגדיל את חלקה בחברה האפריקנית ל-100%, וזאת תמורת כ-9 מיליון שקל (2.2 מיליון דולר) נוספים. עוד סוכם, כי מנהליה הנוכחיים של הקבוצה האפריקנית ימשיכו לכהן בתפקידם במהלך השנתיים הקרובות.
העיסקה הנוכחית משקפת את האסטרטגיה של אלקטרה בע"מ להרחיב את פעילותה בשווקים הבינלאומיים בכל תחומי פעילותה. בשנה האחרונה, מאז מונה דויטשר לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, נכנסה אלקטרה בע"מ גם לתחום הייזום למגורים בחו"ל, ובין היתר רכשה קרקעות להקמת אלפי יחידות דיור בבולגריה, רומניה, ליטא ופולין.
בנוסף, מתמודדת החברה על מספר מכרזים לביצוע עבודות קבלניות, ולאחרונה אף זכתה בפרוייקט לביצוע העבודות האלקטרו-מכניות בהקמת מלון Westminster Bridge Park Plaza שבלונדון על ידי קבוצת מלונות ים סוף שבשליטת אלי פפושדו.
אלקטרה בע"מ פועלת בתחום האלקטרו-מכני גם בבלגיה, באמצעות חברת הבת דאוויס (Davis), המוחזקת בשיעור של 90%.
איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, אמר היום: "הרכישה היא בהמשך למגמת ההתרחבות הבינלאומית של אלקטרה בע"מ בכל תחומי פעילותה. בכוונתנו לייצר לעצמנו מנועי צמיחה בשווקים הבינלאומיים, הן באמצעות כניסה לפרוייקטים יזמיים בתחום הנדל"ן, הן על ידי התמודדות במכרזים גדולים לביצוע עבודות קבלניות, והן על ידי רכישת חברות כדוגמת הקבוצה האפריקנית, שאנו רואים פוטנציאל צמיחה משמעותי בשוק בו היא פועלת".
אלקטרה, שצבר ההזמנות שלה הסתכם בסוף ספטמבר 2006 בכ-2.4 מיליארד שקל, זכתה לאחרונה במספר פרוייקטים גדולים גם בשוק הישראלי. בין היתר, זכתה החברה לאחרונה במכרז לתפעול, תחזוקה ושדרוג של מכון טיהור השפכים (מט"ש) באילת. עם היקף הכנסות של כ-100 מיליון שקל. כמו כן, זכתה החברה בביצוע העבודות המכניות במגדל המרובע של פרוייקט עזריאלי בתל-אביב בהיקף של כ-45 מיליון שקל.
אלקטרה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של עם הכנסות של כ-1.62 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, במהלכה הסתכמו הכנסות החברה בכ-1.33 מיליארד שקל.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל בכ-26% והסתכם בכ-112.1 מיליון שקל, לעומת כ-89.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
