יצוא ענף האריזה עלה ב-5.8% ל-9.6 מיליארד ד' השנה

כך עולה מנתונים שמפורסמים לקראת "תערוכת פלסטו-ישפאק 2007"
דנה פרידלנדר |

מחזור המכירות של ענף האריזה גדל בשנת 2006 ב-4.1 אחוז והוא עומד על כ-1.13 מיליארד דולר. בנוסף, המכירות לשוק המקומי גדלו השנה ב-3.6% לעומת 2005 ויסתכמו בכ-857 מיליון דולר. מתחילת השנה השקיעו היצרנים כ-50 מיליון דולר בתכנון, פיתוח ועיצוב כ-1,300 אריזות חדשות. מדובר בגידול של כ-12.5% לעומת השנה שעברה.

יצוא האריזות צפוי להסתכם בכ-273 מיליון דולר, גידול של כ-6% לעומת השנה שעברה. דורון קמפלר, יושב ראש המכון הישראלי לאריזה ועיצוב בהתאחדות התעשיינים מסביר את פשר הגידול בשיפור המצב הכללי במשק, "ייצור האריזות גדל ככל שהפעילות במשק גדלה. פן נוסף הינו מגוון חומרי הגלם, איתו היצרנים מתמודדים בשנה האחרונה המחייב אותם ליצירתיות ולהתייעלות מתמדת, שמניעה את הענף בצורה מואצת קדימה".

הנתונים לעיל יוצגו ב"פלסטו-ישפאק 2007", תערוכת הפלסטיקה האריזה והגומי הגדולה במזרח התיכון שתיפתח ב- 15 בינואר 2007. בתערוכה יציגו כ-200 חברות מן הארץ ומחו"ל, ובהן ארה"ב, טייוואן, איטליה, תאילנד, צרפת, אוסטריה וטורקיה. את התערוכה מארגן מרכז הירידים בשיתוף משרד התמ"ת, איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים והמכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה