אליאנס: הפסד נקי של 13.4 מ' ד' ב-9 החודשים של השנה

לעומת רווח נקי של 15.9 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נובע בעיקר מהפסדים מעסקאות מטבע, אשר בעל המניות העיקרי (אליעזר פישמן) התחייב לשפות בגינו את החברה
ליאור גוטליב |

חברת אליאנס יצרנית הצמיגים הבינלאומית, דיווחה היום (ג') על הפסד נקי של 13.4 מליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006, לעומת רווח נקי של 15.9 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נובע בעיקר מהפסדים מעסקאות מטבע, אשר בעל המניות העיקרי התחייב לשפות בגינו את החברה. המכירות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הסתכמו בכ-117.4 מיליון דולר, לעומת 114.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 2.5%. ברבעון השלישי של השנה הסתכמו המכירות של החברה בכ-38.5 מיליון דולר, לעומת 36 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. עוד עולה מהדוח, כי כ-78% ממכירות אליאנס בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 היו לייצוא והסתכמו בסך של כ-92.2 מיליון דולר לעומת 89.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות לשוק המקומי הסתכמו בתקופת הדו"ח בכ-25.2 מיליון דולר ונותרו ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים של השנה הסתכם בכ-3.7 מיליון דולר. זאת לעומת 8.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שחיקת הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול החד בעלויות חומרי הגלם אשר לאחרונה החלו לרדת. צבר ההזמנות בתום ספטמבר הסתכם בכ-24.5 מיליון דולר, זאת לעומת 15.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-55%. צבר ההזמנות הינו מלקוחות חו"ל בלבד וחלק ניכר ממנו הינו לאספקה בתוך שלשה חודשים. יוסי אנגליסטר מנכ"ל אליאנס מסר, "צבר ההזמנות הגבוה בשילוב המגמה המסתמנת של ירידת מחירי חומרי הגלם צפויים לשפר את הרווחיות ברבעונים הבאים". אנגליסטר הוסיף, "החברה תמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים בפיתוח מוצרים חדשים המותאמים לדרישות קהלי היעד הבינלאומיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה