eBay מובילה בטבלת המכירות של עונת החגים

חג המולד מתקרב, ואתרי הקניות מתחרים על כיסם של הגולשים. אתר eBay הוא המנצח הגדול, לאחר שזכה ל-7.5 מיליון מבקרים יחודיים ביום אחד

eBay הייתה המנצחת הברורה בזירת הקניות ברשת ביום ו' האחרון, שמיד לאחר חג ההודיה - עולה מנתונים שפורסמו בסוף השבוע. אולם, בסך הכל היה הגידול בתנועה ברשת נמוך מזה שנרשם בשנה שעברה, ביום בו נוהגים "ציידי המציאות" לחפש גאדג'טים מבוקשים, לפני הפתיחה הבלתי רשמית של עונת הקניות, ביום ב' הקרוב.

התנועה הכוללת, כפי שנמדדה על ידי נילסן / נט-רייטינגס, שעוקבת אחר למעלה מ-120 אתרי קניות, עלתה ביום ו' שאחרי חג ההודיה ב-12% בהשוואה ליום המקביל בשנה שעברה - מסרה חברת המדידה. זאת בהשוואה לגידול של 29% שנרשם ביום זה בין השנים 2004 ו-2005, ובדומה לגידול שנרשם בין השנים 2003 ו-2004 - 11%.

השוק המקוון eBay היה הסואן ביותר מבין האתרים שנבדקו על ידי נילסן / נט-רייטינגס, וזכה ל-7.5 מיליון מבקרים ייחודיים ביום ו' שאחרי חג ההודיה. היה זה אחד הימים העמוסים ביותר בהיסטוריה של eBay. למקום השני הגיעה אמאזון, עם 3.4 מיליון מבקרים ייחודיים, ובמקום השלישי נמצא אתר וול-מארט עם 3.2 מיליון. אולם, לא כל ביקור מסתיים בקנייה, מזכירה נילסן / נט-רייטינגס.

רבים מהמבקרים באתרי הקניות ביקשו להניח יד על בובת T.M.X. Elmo של יצרנית הצעצועים מאטל - אחת המתנות המבוקשות ביותר בארה"ב השנה, עוד לפני הפתיחה הבלתי רשמית של עונת הקניות, ביום ב' הקרוב. eBay דיווחה על מכירה של 2,537 בובות T.M.X. Elmo ביום ו' האחרון, במחיר ממוצע של 70.10 דולרים ליחידה. מחיר המחירון של הבובה בוול-מארט הוא 39.97 דולרים ליחידה, ובאתר Shopping.com אפשר למצוא קישורים לרכישתה במחיר של עד 150 דולרים ליחידה.

להיטים נוספים שנרשמו ב-eBay לקראת הפתיחה של עונת הקניות היו קונסולות פלייסטיישן 3 של סוני - בשבוע שבין 17 בנובמבר ו- 24 בנובמבר נמכרו 14,675 יחידות במחיר ממוצע של 1,186,39 דולרים; וקונסולות Wii של נינטנדו, שהושקו ב-19 בנובמבר: 26,708 יחידות של Wii נמכרו עד כה ב-eBay, במחיר ממוצע של 412.53 דולרים ליחידה.

באתרי השוואת המחירים Shopping.com ו-Price Grabber.com נרשמה השנה עלייה של 40% עד 45% בתנועה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ג'וש סילברמן, מנכ"ל Shopping.com, אומר שבחודש נובמבר האחרון נרשם גידול בעיקר במכירות של כלי בית והלבשה, אך לא במכשירי אלקטרוניקה דוגמת טלוויזיות פלאסמה וקונסולות של משחקי ווידאו. "אם לפני שלוש או ארבע שנים היו מרבית הקונים באינטרנט גברים צעירים, שמעדיפים מכשירי אלקטרוניקה, הרי שהיום למעלה ממחצית הקונים הם נשים, ודפוסי הקנייה ברשת מקבילים מאוד לדפוסי הקנייה בעולם הפיזי", אומר סילברמן.

אולם, נראה שסך כל המכירות בפועל היו נמוכות יותר השנה, ואת הירידה מייחסים לשיפור בקצב ובאמינות של המשלוחים, שמאפשרת לקונים לדחות את קניית המתנות לחודש דצמבר, ולמזג האוויר הנוח שעודד רבים לצאת לטייל בסוף השבוע האחרון, במקום לשבת מול המחשב. "בסך הכל היו המכירות נמוכות יותר מאשר בשנה שעברה", מסכם וויין בסט, כלכלן בכיר של ויזה בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה