פרוטרום ממשיכה במגמת הצמיחה במכירות וברווחים
חברת פרוטרום דיווחה הבוקר (ג') על תוצאות הרבעון השלישי ועל תשעת החודשים הראשונים של 2006. בשורה התחתונה, רשמה החברה עליה של 2.9% ברווח הנקי של הרבעון השלישי שהסתכם ל-7 מליון דולר לעומת 6.8 מליון דולר ברבעון המקביל והרווחיות הנקייה הגיעה ל-9.8% לעומת 11.4%.
הירידה ברווחיות הנקייה ברבעון נובעת מהטבת מס חד-פעמית בסך 1 מליון דולר, שנרשמה ברבעון השלישי של שנת 2005 בגין תקופות קודמות. הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2006 גדל ב-11% והגיע ל-24.4 מליון דולר לעומת 22 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הנקייה הגיעה ל-11.4% לעומת 11.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה בשיעור המסים על הכנסה נובעת מקיטון חד-פעמי שנרשם ברבעון השני של השנה בהוצאות המס של החברה, בסכום של כ-1.5 מליון דולר, שמקורו בהסדרי מס שנעשו לאחרונה בגרמניה בעקבות רכישת Nesse בתחילת השנה.
בשורת המכירות הציגה פרוטרום ברבעון השלישי גידול של 20% שהסתכמו ל-71.3 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו ב-214.6 מליון דולר, גידול של 12.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
נזכיר, בראשית השנה רכשה פרוטרום 70% מהון המניות המונפק והנפרע של Nesse ובראשית אוקטובר רכשה 100% מהון המניות של קבוצת Acatris Health.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום, אמר כי: "אנו שבעי רצון מהתוצאות שהשיגה החברה ברבעון השלישי. הפעילות הנמרצת בה נקטנו להעלאת מחירי המכירה של מוצרינו התחילה לתת פירות כבר ברבעון השלישי ואנו מעריכים שתמשיך לתרום לשיפור שולי הרווח ברבעונים הקרובים."
יהודאי הוסיף, כי: "פעילות Nesse, שנרכשה על ידינו בראשית השנה, ממשיכה, כצפוי, לגדול ולתרום בצורה טובה מאוד לפעילות פרוטרום. אנו מעריכים, כי בשנה הבאה ימשכו ניצול הסינרגיה ואפשרויות ה Cross-Selling באופן שיתרום לגידול במכירות וברווחי פרוטרום."
באשר לרכישת Acatris Health בחודש אוקטובר אמר יהודאי: "Acatris Health הינה רכישה אסטרטגית חשובה לפרוטרום שתואמת את חזון החברה "To be the Preferred Partner for Tasty and Healthy Success". פעילות Acatris Health מחזקת באופן משמעותי את סל המוצרים הטבעיים הייחודיים שאנו מציעים ללקוחותינו בתחום הבריאות, ובעיקר בשווקי המזון הפונקציונלי והתרופות הטבעיות (Nutraceuticals) הצומחים במהירות.
יהודאי סיכם ואמר, כי "לפרוטרום יש כיום צנרת עשירה ומעניינת של פרוייקטים ומוצרים חדשים בפיתוח בשתי חטיבות החברה. פיתוחים אלו נעשים בשיתוף הדוק עם לקוחותינו עליהם נמנות חברות רב-לאומיות גדולות, תוך שימת דגש על תחום רכיבי המזון הפונקציונלי, שהינו תחום הצומח בשיעורים גבוהים משמעותית מתעשיית המזון המסורתית וכן בשיתוף פעולה עם לקוחות בינוניים מקומיים, עם שימת דגש מיוחד על תחום המותג הפרטי (Private label) הצומח בקצב כפול מתעשיית המזון העולמי".