הפעילות הכי נפוצה של ישראלים באינטרנט: חיפוש מידע

מתוצאותיו של סקר שערך מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט, עולה כי 66% מהישראלים גולשים באינטרנט על מנת לחפש מידע

מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל-אביב פרסם את ממצאיו של סקר חדש, אודות הגלישה באינטרנט בישראל. מהסקר עולה כי הפעילות השכיחה ביותר של הגולשים ברשת בישראל היא חיפוש אחר מידע, משלוח וקבלת דואר אלקטרוני, וגלישה לאתרי חדשות. הסקר מצא כי נרשמה עליה של 10% בגלישה לאתרי חדשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כנראה בעקבות המלחמה בלבנון. עוד גילה הסקר כי 12% מן הגולשים עושים שימוש בטלפוניה אינטרנטית וכי ל-4% מן הגולשים יש בלוג ברשת. הסקר בוצע בשלהי אוקטובר 2006 בקרב 500 גולשי אינטרנט.

בתשובה לשאלה מהי הפעילות שאת/ה עושה הכי הרבה באינטרנט ענו 66% מהישראלים שהם גולשים באתרים לחיפוש מידע, ירידה של 3% לעומת הסקר הקודם, אך עליה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 58% אמרו שהם שולחים ומקבלים דוא"ל, עליה של 4% לעומת הסקר הקודם ועליה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 28% אמרו שהם גולשים לאתרי חדשות, עליה של 6% לעומת הסקר הקודם וכאמור, עליה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שאר הפעילויות המדורגות ברשימה הן גלישה לאתרי צרכנות (14%), השתתפות בצ'אטים/קבוצות דיון (11%), תוכנות ומשחקים (6%), הורדת קצבי מוסיקה וסרטים (4%), צפיה בחדשות (0.5%) וקריאת בלוגים (0.5%).

בתשובה לשאלה האם את/ה קורא בלוגים ברשת ענו 79% מהגולשים כי הם לא קוראים בלוגים, 10% קוראים מדי פעם, 6% קוראים לעיתים רחוקות ו-5% קוראים באופן קבוע או לעיתים קרובות. עוד עולה מהסקר כי 95% מעולם לא כתבו בלוג ברשת, בעוד ש-3% כותבים מדי פעם ו-1% כותב בלוג באופן קבוע. להערכת מכון נטוויז'ן תופעת הבלוגים הולכת ומתפתחת לאיטה בישראל, אך עדיין אינה נתפסת כלל כפעילות עיקרית ברמה כלשהיא ברשת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה