מיקרוסופט השיקה את נגן ה-ZUNE
ההשקה של נגני Zune עוררה אמנם עניין מסוים בקרב הצרכנים שלשום (ג'), אך אם קיוותה מיקרוסופט לחולל בהלת קניות הרי שתקוותיה נתבדו: במצעד המכירות של מוצרי האלקטרוניקה באתר אמאזון (Amazon.com) נכנסו הנגנים החדשים של מיקרוסופט למקום השישי - אחרי iPod (ששומר באופן קבוע על המקום השני) ו-iPod Nano. מספר החיפושים מעיד על עניין מסוים של הצרכנים בנגני Zune, אך גם במדד זה מפגרים הנגנים של מיקרוסופט אחרי iPod. "נגני iPod מקדימים בהרבה את נגני Zune", אמר מאט טטהאם, דובר של חברת המדידה Hitwise. בעוד שנגני iPod הם הנושא של 0.018% מהחיפושים שמבוצעים בארה"ב, הרי שנגני Zune הם הנושא של 0.0034% מהחיפושים בלבד. אולם, יש לקחת בחשבון שחיפוש אינו בהכרח גורר בעקבותיו קנייה: "זה מדד מסוים, אך אין קשר ישיר בינו לבין קנייה, והוא מעיד יותר על עניין במוצר", מסביר טטהאם. במיקרוסופט כמובן, רואים את הדברים אחרת. גורמים בחברה רמזו בימים האחרונים כי הנגן החדש הינו יריית הפתיחה בלבד בקרב על שוק הנגנים, וכי בעתיד צפויים מהלכים נוספים. אנליסטים לא ציפו שנגני Zune יחוללו בהלת קניות בדומה לזו שחוללה ביפאן ההשקה של קונסולת PlayStation 3 בסוף השבוע האחרון: כל היחידות שהציעה סוני למכירה אזלו מיד וחלק מהמאושרים שהצליחו לקנות מציעים את הקונסולה החדשה למכירה באינטרנט תמורת סכומים גבוהים עד פי ארבע ממחיר המחירון. האנליסטים מעריכים שהנגנים החדשים של מיקרוסופט יצברו נתח שוק בהדרגה, ובשלב ראשון על חשבון נגנים שאינם מתוצרת אפל.