יחסי ציבור באינטרנט - הפורום כבמה שיווקית

בתגובה לראיון עם מוטי שרף שהתפרסם ב-Bizpotral, בו דיבר שרף על הצורך בגופים מקצועיים שידעו לייצר אג'נדה מקצועית באינטרנט, נראה, כי כיום חסרים גופי יחסי ציבור שיפלחו קהלים בפלטפורמות שונות באינטרנט
זיו שיינפלד |

יחסי ציבור באינטרנט נחשבים כתחום חדשני בעולם, כאשר בארץ כמעט ואינו מטופל באופן גורף. בתגובה לראיון עם מוטי שרף שהתפרסם ב-Bizpotral, בו דיבר שרף על הצורך בגופים מקצועיים שידעו לייצר אג'נדה מקצועית באינטרנט, נראה, כי כיום חסרים גופי יחסי ציבור שיפלחו קהלים בפלטפורמות שונות באינטרנט, יטמיעו אסטרטגיה וקריאטיב ויתייחסו לאתר החברה כאל עוגן תקשורתי בכלל ויחצ"ני בפרט.

נדבך חשוב נוסף הוא פיתרון בעיית המדידה בתחום יחסי הציבור: סוף סוף ניתן למדוד את האפקטיביות ואת הפוטנציאל של שירותי יחסי ציבור בעזרת כלים טכנולוגיים משוכללים.

כיצד צריך לנצל תחום יחסי הציבור את מדיום האינטרנט כדי לייצר תקשורת טובה יותר לקהלים הנכונים?

היתרון היחסי הגדול של המדיום הוא קידום תוכן בצורה אנליטית ומחושבת. ביחידת ה-Online PR ישנה אפשרות לקדם ידיעות שעלו באתרי התוכן המובילים, באמצעות כלים המשמשים לביצוע תהליכי אופטימיזציה. באמצעות ניסוח מושכל של מילות מפתח בכתבה וקישורים מדויקים מתוך הכתבה לאתרים רלוונטיים, האלגוריתם המתוחכם של מנועי חיפוש חשובים כדוגמת גוגל, מזהה את הידיעה שנכתבה באתרי התוכן המובילים. לאחר תקופה משוערת של חודש-חודשיים, הידיעה תתמקם בעמודים הראשונים של תוצאות מנועי החיפוש, בחיפוש ספציפי אחר אותה מילת מפתח.

גופים המתעסקים בשירותי תקשורת שיווקית באינטרנט יידרשו להבין שצריכה להיות סינרגיה בין הפלטפורמות השונות. צריך למקד את הקשר בין הידיעה העיתונאית שתתפרסם באתר התוכן או בפורטל גדול, לבין אתר הלקוח. ההפניה מהידיעה לתוך אתר היעד יכולה היום להימדד באמצעות תוכנות סטטיסטיות שונות, כגון גוגל אנליטיקס, וובטרנדז או קליק-טראקס.

מומלץ, בנוסף, ליצור חיבור מפרה ואותנטי בין פורומים מצליחים, קהילות תוכן מפולחות, בלוגרים מובילים ואתרי נישה בעלי מוניטין בחסות הלקוח, המפנים לאתר החברה או מצרפים הפניה לידיעות הקיימות.

הפורומים כבמה שיווקית

הפורומים ברשת, מעצם נגישותם, הפכו יעד פילוח מושלם של קהלים ספציפיים. כזירה חשובה בתחום יחסי ציבור ברשת, היום חשוב יותר מתמיד להכיר לעומק את עולם התוכן הרלוונטי, את הז'רגון הייחודי של כל קהילה, את כללי האתיקה ואת המגבלות המוסריות של חברי הקהילה.

כך ניתן לפעול בצורה מקצועית, מנחה ורגישה, בלי ליצור חיכוכים מיותרים עם חברי קהילה דומיננטיים. מומחיות זו מתבטאת בפעולות של ניהול פורום, השתתפות אקטיבית, הובלה ותמיכה אמיתית בלקוחות פוטנציאליים.

טוקבקים כ"באזז" שיווקי

תגובות הגולשים שדוברו ברעש גדול בזמן האחרון הם הסמן החדש ל"באזז" השיווקי. רצף תגובות קונקרטיות, מנוסחות ברמה גבוהה, המתחברות לערכים האסטרטגיים של הלקוח מהוות דוגמא כיצד מסרים לא טובים ללקוח מאוזנים במידה וחוזרים לפרופורציה המתאימה

ניטור המידע באינטרנט

ניטור מסודר של מידע מרמת הכתבה ועד הטוקבק הנידח ביותר ניתנים היום לאיסוף ומאפשרים בקרה מסודרת וניתוח עדכני על משבר שקורה בזמן אמת. הלקוח לצורך העניין מקבל את התראת המידע שנסרקה ברחבי האינטרנט דקות ספורות לאחר מכן. צריכת וסיכום המידע באופן קבוע מאפשר פיקוח צמוד והתמודדות עכשווית מול משברים מכל סוג.

למרות שדשנו בכלים שונים בזירות שונות באינטרנט, יש עוד אמצעים בהם ניתן וכדאי להשתמש ביצירת מענה תקשורתי הולם. ניוזלטר או מגזין אלקטרוני מקצועי הם אמצעים טובים להגיע לקהל ממוקד כל עוד התוכן שבהם הוא עיתונאי, אינפורמטיבי ומקצועי. שיתוף תמונות וסרטונים מטעם הלקוח באחד מאתרי השיתוף הפופולאריים היא דרך טובה חדשה ואיכותית להתקשר עם קהלים חדשים. חיבור התכנים באופן מקורי, יצירתי ומקושר בין העוגנים יחדיו עם כלי מדידה סטטיסטיים יוצרים מענה מקצועי ואיכותי בזמן אמת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםקרנות פרייבט אקוויטי, לוגואים

שנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?

מהאקזיט ביד2, דרך המימושים של פימי בעשות אשקלון ובאורביט ועד ההנפקה של סוגת  קרנות הפרייבט אקוויטי סגרו שנה של אקזיטים והנפקות, אבל לא כל הקרנות נהנו מהגאות
רונן קרסו |

הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.

לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.


קרנות ההשקעה הפרטיות לא מדווחות על הרווחים שלהן, אבל אם נסתכל בתוצאות המצוינות של הבנקים - פועלים אקוויטי, לאומי פרטנרס ודיסקונט קפיטל, שעוסקות באותם תחומים - נבין שהייתה זו בהחלט שנה מדהימה. במקביל, קרנות ההשקעה המשיכו בהשקעות חדשות בחברות מקומיות בתחומים שונים כשהן נערכות גם להמשך הדרך.



פימי

קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.

לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.

עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.