דוחות חזקים למיטרוניקס - הרווח קפץ פי 13.8
יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות - מיטרוניקס, מסכמת רבעון חזק במיוחד ומניית החברה מגיבה בזינוק של 8%. החברה דיווחה היום על תוצאותיה הרבועניים אשר כללו זינוק בכל סעיפי הדו"ח, כאשר בשורה העליונה והתחתונה נרשם זינוק בשיעור של מאות ואלפי אחוזים בשורת הרווח התפעולי עברה החברה מהפסד לרווח.
גידול במכירות לשווקי אירופה וארה"ב והתחלת מכירות של הדגמים הזולים יותר ב-2006 של מוצרי ה-ORION ו-MOBY, הביאו לזינוק של 268% במכירות החברה שהסתכמו בכ-47.9 מיליון שקל, לעומת 17.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השלישי של השנה חל גידול של 214% במכירות רובוטים לבריכות פרטיות בהשוואה לרבעון השלישי של 2005. הגידול במכירות במגזר הרובוטים הציבוריים היה 70.8%.
בשורת התחתונה זינק הרווח הנקי פי 13.8 והסתכם בכ-8.99 מיליון שקל, לעומת רווח של 648 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון זה היווה כ-18.8% מהמכירות.
חברת מיטרוניקס נשלטת על ידי קבוץ יזרעאל (79.7%). מניית הבחרה נהנתה מתחילת 2006 ממונטום חיובי במהלכו הכפילה את שוויה. כיום נסחרת החברה לפי שווי של 554 מיליון שקל (לא כולל העליות היום).
עפר שחר סיכם את התוצאות ואמר כי "הרבעון השלישי היה רבעון יוצא מן הכלל עבור מיטרוניקס לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הצגנו גידול משמעותי בכל הפרמטרים בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מעבר לכך, החברה מוכיחה זה הרבעון השמיני ברציפות, מאז הנפקתה, שיפור מתמיד בתוצאותיה תוך צמיחה עקבית.
עפר הוסיף כי "בשנה זו התחלנו למכור לראשונה את הרובוט האלקטרוני המיועד לשוק מנקי הבריכות הזולים יותר, הנמכר בשני דגמים, ומיועד להתחרות במנקים שאינם רובוטיים, תוך הצגת ביצועים טובים יותר במחיר דומה. להשקת מוצרים אלו תרומה רבה לגידול במכירות בתקופה.
אנו רואים במוצר זה מנוע צמיחה חשוב, שנועד לחזק את יתרונה התחרותי של מיטרוניקס בשוק וכן, לפתוח בפניה הזדמנויות עסקיות חדשות. אנו מתכוונים למנף יתרון זה ולהנות מכך שאנו החברה היחידה כיום בשוק המציגה רובוטים בשלוש רמות של ביצועים, מחיר וערך מוסף ללקוח.".