למרות המלחמה - גידול של 68.9% ברווחי שופרסל לרבעון
ענקית הקמעונאות שופרסל הנמצאת בבעלות דיסקונט השקעות (56.98%), מפרסמת היום את תוצאות הדוחות לרבעון השלישי 2006. בסיכום הדוחות הציגה החברה שיפור משמעותי בכל הפרמטרים, זאת למרות רבעון לא פשוט שעבר על החברה לאור המלחמה בצפון ששיבשה משמעותית את פתיחת הסניפים, ותרומתה של שופרסל לחלוקת חבילות לחיילים ולתושבי הצפון.
שישים סניפי החברה באזור הצפון פעלו במהלך המלחמה באופן בלתי סדיר, הן בעקבות הוראות של כוחות הביטחון והן בעקבות ביקורים דלים של לקוחות עקב המצב הביטחוני. אם זאת, להערכת החברה הפגיעה בתוצאותיה של החברה ברבעון בניכוי סכום התביעות להחזר פיצויים מהמדינה, להם זכאית החברה על פי חוק, אינה מהותית.
שופרסל הציגה רווח נקי מאוחד לרבעון השלישי בסך של- 26 מיליון שקל, גידול של 68.9% לעומת רווח נקי של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי המאוחד ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-73 מיליון שקל, המהווים 3.0% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי בסך 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו 2.3% מסך ההכנסות.
אברהם ביגר ואפי רוזנהויז ציינו: " אנו גאים כי בתקופת מלחמת לבנון השנייה נרתמה החברה לתמיכה בתושבי קו העימות ובחיילי צה"ל, בה ניהלה מבצע רחב היקף לאספקת מוצרי מזון". במסגרת המבצע נתרמו ע"י תושבי מדינת ישראל, חברות מקבוצת אי די בי וחברות אחרות במדינה כ-144 אלף חבילות מוצרי מזון אותן סיפקה החברה במחירי עלות וללא כל רווח. הוצאות אריזת החבילות ומשלוחן לתושבי קו העימות ולחיילי צה"ל והוצאות פרסום המבצע, היו על חשבון החברה. העלויות בגין המבצע אשר נכללו בתוצאותיה הכספיות של שופרסל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-7 מיליון שקל.
ההכנסות לרבעון השלישי הסתכמו ב-2.41 מיליארד שקל, גידול של 36.7% בהשוואה ל-1.77 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. וגידול של 6.0% בהכנסות ללא קלאבמרקט.
המכירות למ"ר הסתכמו ברבעון השלישי, לפני הכללת פעילות קלאבמרקט ב-5,023 שקל למ"ר, לעומת 4,810 שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות למ"ר בקלאבמרקט ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-3,434 שקל. סך המכירות למ"ר ברבעון, כולל נתוני קלאבמרקט הסתכמו ב-4,548 שקל. הגידול נטו במכירות נבע מגידול במכירות בחנויות זהות כתוצאה מהשקת שופרסל דיל והשקת שופרסל ביג ב 27- בפברואר 2006, וכן גידול של 30.9% שנבע מהכללת פעילות קלאבמרקט ברבעון השלישי השנה.
בחודש פברואר השנה השלימה שופרסל את עסקת רכישת קלאבמרקט. עלות הרכישה הכוללת הסתכמה ב-764 מיליון שקל. בנוסף, שולמה תמורה בסך 119 מיליון שקל בגין המלאי.