אושר הסכם רכישת השליטה בחברת קופי טו-גו

במסגרת ההסכם, תשלם שטראוס-עלית לחברה ולבעלי מניותיה סך של כ-2.1 מיליון שקל בגין 24% ממניות החברה
אפרת אדיר |

דירקטוריון שטראוס-עלית אישר אמש (ב') את הסכם רכישת השליטה בחברת "קופי טו גו שיווק (1997) בע"מ", באמצעות מימוש אופציה לרכישת 24% ממניות החברה, אשר יביא את שטראוס-עלית, המחזיקה ב-26% ממניות חברת קופי טו גו, לאחזקה של 50% במניות החברה עם זכות הכרעה בדירקטוריון החברה.

במסגרת ההסכם, תשלם שטראוס-עלית לחברה ולבעלי מניותיה סך של כ-2.1 מיליון שקל בגין 24% ממניות החברה. התשלום יבוצע במועד השלמת העסקה. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים של שטראוס-עלית.

מחזור המכירות השנתי של קופי טו גו הצפוי לשנת 2006 הינו כ-50 מיליון שקל ומצביע על עליה של 25% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

רכישת השליטה בחברת קופי טו גו מהווה נדבך חשוב בפעילות שטראוס-עלית בתחום ה-ON THE GO, תוך מימוש אסטרטגיה של מתן פתרונות בכל הסגמנטים בתחום הקפה.

גיורא בר-דעה, מנכ"ל קב' שטראוס-עלית ישראל: "רכישת 50% מחברת קופי טו-גו ממחישה את מחוייבותה של הקבוצה לפיתוח קונספטים ייחודיים, הוצאתם לפועל והפיכתם למציאות. מטרתינו להגדיר מחדש את חוויית צריכת הקפה האיכותי ולסמן את חוויית צריכת הקפה האיכותי על הדרך, מחוץ לבית כתחום אסטרטגי. אכן, מאז יצרנו את השת"פ השיווקי עם קופי טו-גו, הספיק מותג elite coffee לקצור הצלחה חסרת תקדים בתחום זה וניתן להצביע על צמיחה מצטברת של כ-185%, הצמיחה הגדולה ביותר בסגמנט "הקפה על הדרך"".

רשת elite coffee היא הגדולה בארץ ומונה כ-70 נקודות ממותגות elite coffee עם 350 עובדים. בחודשים הקרובים מתכננת החברה לפתוח 5 נקודות נוספות ברחבי הארץ במיקומים אסטרטגיים. הרשת מוכרת מדי חודש כ-300,000 כוסות קפה, וכ-200,000 כריכים ומאפים.

עוד הוסיף בר-דעה, כי "השילוב ושיתוף הפעולה בין המומחיות והמקצוענות של שטראוס-עלית בתחום הקפה, יחד עם הידע והניסיון של חברת קופי טו-גו בתחום ניהול והפעלת אספרסו-בר נייד איכותי, מהווים וימשיכו להוות שילוב מנצח שיאפשר לנו לפגוש את הצרכן עם קפה איכותי בכל מקום ובכל זמן".

רוני רוזנבלום, מנכ"ל קופי טו-גו אמר היום (ג'): "הנהלת קופי טו-גו רואה את החיבור עם שטראוס-עלית כסינרגיה הכרחית ונכונה ומאמינה ביכולות הקונצרן לקידום קופי טו-גו מתוך אסטרטגיה משותפת. שיתוף הפעולה של קופי טו-גו עם חברת הקפה של שטראוס-עלית הביא עד כה לצמיחה, לשיפור ברווחיות ולגידול במכירות. כמו כן, העיצוב החדשני של העמדות המשותפות בולט ומרשים במיוחד, ובא לידי ביטוי בדוכנים חדישים בעלי ניראות מדהימה של אספרסו בר נייד איכותי. החיבור עם חברת הקפה של שטראוס-עלית מאפשר לנו להמשיך ולתת שירות איכותי המבטא מקצוענות רבה בכל הקשור להכנת קפה ולהגשתו".

השלמת הרכישה כפופה בין היתר באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

(צלם: סיון פרג')

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה