גרטנר: שוק ה-PDA והטלפונים החכמים צמח השנה ב-57 אחוזים

מדו"ח של חברת המחקר עולה כי במחצית הראשונה של 2006 נרשם גידול של 57% במשלוחי המכשירים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

משלוחי PDA וטלפונים חכמים ברחבי העולם הסתכמו ביחד ב-42.1מיליון יחידות במחצית הראשונה של שנת 2006, גידול של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי חברת המחקר והייעוץ גרטנר. המשלוחים של טלפונים חכמים חיזקו את הצמיחה בשוק עם גידול של 75.5% והגיעו ל-34.7 מיליון יחידות, פי ארבע יותר מגודל שוק ה-PDA. משלוחי ה-PDA גדלו ב-5.7% והסתכמו ב-7.4 מיליון יחידות.

"יפן עקפה את אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) והפכה לשוק הגדול ביותר של טלפונים חכמים במחצית הראשונה של 2006", אמרה רוברטה קוזה, אנליסטית מחקר ראשית בקבוצת פלטפורמות המיחשוב העולמית של גרטנר. לדברי קוזה, "יפן תופסת כעת 33% מנתח השוק של טלפונים חכמים ברחבי העולם. צפון אמריקה הייתה האזור היחיד בו מכירות ה-PDA גברו על מכירות הטלפונים החכמים. השילוב של טעם הצרכנים ואופנה בתחום התוכנות לניהול מידע אישי (PIM) והעברת הודעות אלקטרוניות, ובנוסף ירידה מהירה במחירים, הביאו לצמיחה חזקה במכירות הטלפונים החכמים. מאידך, דרישת הצרכנים ל-PDAs הולכת ופוחתת, בעיקר לאור העובדה שלא יצאו מודלים חדשים של פאלם ב-2006".

נוקיה מהווה 42% מהשוק המשולב של PDA וטלפונים חכמים במחצית הראשונה של 2006 ושולטת במחצית מהשוק העולמי של טלפונים חכמים. "המיקוד האסטרטגי של החברה נשאר במגזר הצרכני של טלפונים חכמים, ולכן מגמות עונתיות חיוביות במחצית השנייה של השנה והשקה של דגמים חדשים אמורים לסייע לנוקיה להגיע לכמות משלוחים גבוהה יותר של טלפונים חכמים בסיסיים של החברה", אמרה קוזה.

במחצית הראשונה של 2006 היוותה RIM 6.5% מהשוק המשולב של PDA וטלפונים חכמים, עם עליה של 60% במשלוחים שנה אחרי שנה. משלוחי הטלפונים החכמים של RIM מייצגים 36% מכל המכשירים הניידים של בלקברי (BlackBerry), עליה של 9% מהתקופה המקבילה אשתקד. החברה שמרה על מיקום מוביל בשוק ה-PDA העולמי במחצית הראשונה של 2006, עם צמיחה של 13.5% מהתקופה המקבילה אשתקד. "ככל שהשימוש בדואר אלקטרוני נייד מתפשט מעבר למגזר המנהלים הבכירים, מגיבה RIM עם אסטרטגיית חומרה חדשה בצורת מכשיר Pearl החדש שלה אשר פונה לצרכן המקצועי ולשווקים צרכניים של דואר אלקטרוני אלחוטי", אמר טוד קורט, אנליסט ראשי בקבוצת פלטפורמת המיחשוב העולמית של גרטנר.

מוטורולה מהווה 5.3% מהשוק המשולב של PDA וטלפונים חכמים. משלוחי הטלפונים החכמים של מוטורולה צמחו ב-103.5% במחצית הראשונה של 2006, נתון המייצג את הצמיחה הגדולה ביותר שנה אחרי שנה בין חמשת הספקים המובילים. ביצועים אלה הם בעקבות ההצלחה של מכשירים מבוססי לינוקס של מוטורולה בסין. יחד עם זאת, מוטורולה לא מתקדמת משמעותית עם טלפונים חכמים מבוססי מיקרוסופט ו-Symbian ומשלוחים של המכשיר מוטורולה Q התעכבו עקב החיוב החודשי המינימלי של 80 דולרים על ידי חברת וריזון.

במחצית הראשונה של 2006, היוותה פאלם 5% מהשוק המשולב של PDA וטלפונים חכמים, ירידה מנתח של 8% במחצית הראשונה של 2005. פאלם חוותה ירידה של 26% במחצית הראשונה של 2006. "עסקי ה-PDA של פאלם ממשיכים לרדת לאחר שהחברה התמקדה במכירות של הטלפון החכם Treo שהסתכם ב-57% ממשלוחי המכשירים הניידים של פאלם במחצית הראשונה של 2006", אמר קורט.

על פי התחזית המעודכנת של גרטנר, המשלוחים של טלפונים חכמים יצמחו ב-66% ואמורים להגיע ל-81 מיליון יחידות ב-2006. לדבר קוזה, דרישה חזקה של הצרכנים שבדרך כלל מאפיינת את המחצית השנייה של השנה תאפשר נפח צמיחה גדול יותר בטלפונים חכמים. רישיונות Symbian ימשיכו להוביל את השוק ואנו יכולים לצפות השקות של מוצרים חדשים שיתמקדו בתכונות מתקדמות, אופנה ותפקודים של מולטימדיה עשירה, דבר שרק יגביר את הדרישה.

"בעתיד, שחקנים במגזר הטלפונים החכמים יצטרכו להתמודד עם האתגר במכירת היתרונות של הטלפונים החכמים על פני טלפונים מתקדמים פחות יקרים, אם ברצונם לעלות עוד את נפח המכירות הכללי. שחקנים אלה חייבים להתמקד בקידום התוכן, היישומים והשירותים שמנצלים במלואם את היכולות של הטלפונים החכמים", סיכמה קוזה.

גרטנר צופה ששוק ה-PDA יצמח ב-6.3% ל-16 מיליון יחידות ב-2006. את השוק ימשיכו להוביל ספקי סלולר על ידי זמינות מקיפה יותר של מכשירי PDA עם יכולות סלולאריות. להערכת גרטנר, 53% ממשלוחי PDA במחצית הראשונה של 2006 כללו יכולות סלולאריות משולבות לעומת 46% במהלך התקופה המקבילה אשתקד. "נתח ה-PDAs הנרכשים על ידי ארגונים ימשיך לעלות; משלוחי ה-PDA בארגונים הסתכמו ב-49% מכלל משלוחי ה-PDA ברבעון השני של 2006 וגרטנר צופה שהשוק הארגוני יתפוס כ-52% מסך משלוחי ה-PDA בשנת 2006", אמר קורט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה