בכירה ביאהו: הירידה בפרסום המקון תפגע בתוצאות Q3
בכירה בחברת יאהו הודיעה במהלך יום המסחר כי הירידה בביקוש לפרסום צפוייה לפגוע בהכנסות הרבעון השלישי. ההודעה פגעה במניות החברה שהחלו לאבד מערכן וגררה ירידה כללית במניות הטכנולוגיה.
ה-CFO של של חברת יאהו, סו דקר, בנאום שנשאה בכנס שאורגן על ידי בנק ההשקעות הגדול גולדמן זאקס, טענה כי הירידה החדה בשבועות האחרונים בפרסומים מצד המגזר הפיננסי ומגזר התחבורה צפויה לפגוע ברווחי החברה. הרווחים, טענה הבכירה יהיו בחצי התחתון של התחזיות. בחודש יולי העניקה יאהו הערכות כי הכנסות החברה יעמדו בטווח של 1.11-1.22 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה, טרי סמל, הוסיף לדבריה וטען כי שני המגזרים אמנם תורמים הכנסות משמעותיות לחברה אך אינם צומחים בקצב המצופה. לפי הערותיה של דקר, הכנסות יאהו צפויות כעת לעמוד לטווח שבין 1.11-1.165 מיליארד דולר. לפני נאומה של דקר צפו האנליסטים הכנסות של 1.18 מיליארד דולר. דקר לא הודיעה מה יהיו ההשלכות על תוצאות החברה לכל השנה.
בכנס נאמר כי יתכן והבעיות שמציגה יאהו אינן בעייה נקודתית אלה בעייה כללית שעלולה להשפיע על כלל חברות האינטרנט. החדשות מגיעות כהפתעה מאחר ותחזיות קודמות העריכו כי ההכנסות מפרסום באינטרנט יגיעו לרמות שיא של 8 מיליארד דולר במהלך שנת 2006. לאור הערותיה של דקר החלו מניות האינטרנט אשר הכנסותיהן תלויות באופן ניכר מפרסום, להסחר בירידות שערים.