מיקרוסופט נכנסת לשוק הנגנים: חשפה את ה- ZUNE

ה-Zune הוא דריסת הרגל הראשונה של ענקית התוכנה בתחום הנגנים הדיגיטליים, תחום הנשלט ע"י מתחרתה, חברת אפל
יוסי פינק |

ענקית התוכנה האמריקנית, חברת מיקרוסופט (סימול: MSFT) רוצה לנגוס מנתח השוק של מתחרתה, חברת אפל (סימול: AAPL), בתחום הנגנים הדיגיטליים. לצורך כך, השיקה היום מיקרוסופט את נגן הווידיאו והמוסיקה הדיגיטלי שלה, ה-Zune, אשר אמור להוות תחרות ל-iPod המוכר והמאוד פופולארי אותו השיקה אפל לפני כחמש שנים.

הנגן החדש של מיקרוסופט מזכיר מאוד, בצורת העיצוב שלו, את הנגן של אפל והוא בעל קיבולת של 30 ג'יגה-בייט, הצגתו מהווה את הצעד הראשון של החברה בעולם נגני המוסיקה הדיגיטלית, הנשלט כיום ע"י ה-iPod של אפל.

מניות מיקרוסופט עולות כעת בשיעור של 1.5% למחיר של 26.38 דולר ומניות אפל עולות בשיעור של 0.1% למחיר של 74.28 דולר.

החברה מסרה עוד כי גודלו של מסך ה- Zune יהיה 3 אינטש, גדול יותר ממסך ה-iPod שגודלו הוא 2 אינטש. מיקרוסופט הודיעה עוד כי בנגן החדש תהיה טכנולוגיית אלחוט לצורך שיתוף קבצים בין מספר מכשירים וכן רדיו, תכנים אשר לא מצויים בנגן של אפל.

בנוסף, מיקרוסופט הודיעה כי בנגן החדש תהיה אפשרות להוריד בתשלום קבצי מוזיקה בעלות נמוכה מתוך אתר אנטרנט שיוקם לצורך כך.

מיקרוסופט הודיעה כי הנגן החדש יהיה זמין בחנויות כבר בתקופת החגים של סוף השנה הנוכחית ולמרות שהחברה סרבה לנקוב במחירו הצפוי של הנגן, נמסר כי המחיר צפוי להתיות תחרותי ביחס לנגן של אפל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה