אמדוקס משיקה פתרון יחודי למסחר דיגיטאלי: Qpass 6
אמדוקס, (שסימולה: DOX), הספקית המובילה של תכנות ושירותים המאפשרים ניהול לקוחות אינטגרטיבי וחווית לקוח מוכוונת, מודיעה היום על השקת Qpass 6, פתרון תוכנה שלם למסחר דיגיטאלי המאפשר לספקי שירותים ולחברות מדיה לשפר את אופן מכירת התוכן ללקוחותיהם וכן מסייע לצרכנים לאתר תוכן ולרוכשו. Qpass 6 יאפשר לחברות מדיה וספקי שירותים להגדיל את חלקם בשוק הצומח של הסחר הדיגיטאלי. ההכרזה של אמדוקס נעשתה בתערוכת המחשוב והבידור האלחוטיים של האגודה לתקשורת ואינטרנט סלולריות (CTIA).
באפריל 2006, רכשה אמדוקס את חברת Qpass, ספקית מובילה של תוכנה ופתרונות עבור מסחר דיגיטלי. הרכישה למעשה מיצבה את אמדוקס כמובילה הבלתי מעורערת בתחום התוכן הדיגיטלי ואפשרה לה להעניק ללקוחותיה את היכולת ליצור מקורות הכנסה נוספים ממכירת מוצרים דיגיטליים במכשירים שונים ובדרכי גישה שונות.
"מכירת תוכן דיגיטאלי נעשתה מורכבת יותר לאור הגידול בביקוש ובמגוון התכנים בשלוש השנים האחרונות," אמר פול יוז, סמנכ"ל ביאנקי גרופ. "Qpass 6 של אמדוקס מספק את מערך הכלים הדרוש המסייע לספקי תוכן דיגיטאלי כמו גם לספקי שירותים וחברות מדיה לנהל קשרים מורכבים עם שותפים דיגיטליים למכור ותוכן דיגיטאלי על מנת להרוויח."
הצמיחה המתמדת במכירות התוכן הדיגיטאלי מציבה אתגרים רבים לספקי השירותים וחברות המדיה הנדרשים להפיץ מספר רב יותר של יישומים לכל סוגי המוצרים האינטראקטיביים ולנהל זרם בלתי פוסק של שותפויות עם צדדים רבים. בנוסף, על ספקי השירותים וחברות המדיה להבטיח חוויית לקוח חיובית. פתרון Qpass 6 החדש מציע חבילת כלים המסייעים בהגדלת מכירות התוכן הדיגיטאלי כמו גם חיזוק נאמנות הלקוחות. הפתרון מסייע לספקי השירותים ולחברות המדיה לנהל מאות קשרים מורכבים עם שותפים דיגיטליים באמצעות יישום מבוסס אינטרנט של שירות עצמי.
פתרון Qpass 6 מאפשר לספקי שירותים ולחברות מדיה למכור כל סוג שהוא של תוכן דיגיטאלי על גבי כל רשת ובאמצעות כל מכשיר אינטראקטיבי.
ספקי השירותים וחברות המדיה נדרשים לוודא שהצרכנים יכולים לאתר את התוכן במהירות ובקלות. פתרון Qpass 6 מאפשר לצרכנים ליצור חוויית גילוי אחידה בכל סוגי המכשירים, עובדה המפשטת ומקלה על איתור התוכן הדיגיטאלי ורכישתו. יכולות החיפוש המעודכנות ומנוע ההמלצות מספקים גישה מיידית למערך נרחב של תוכן דיגיטאלי. בנוסף, Qpass 6 מאפשר קידום מכירות ממוקד המעודד את הצרכנים לרכוש תוכן נוסף.
"ספקי שירותים וחברות מדיה השואפים לשמור על מעמדם התחרותי ולהגדיל את עסקי המסחר הדיגיטאלי זקוקים לדרך לנהל את ההפצה המורכבת של התוכן הדיגיטאלי וליצור חוויית לקוח מעולה ומכוונת," אמר מייקל מת'יוס, מנהל שיווק ראשי באמדוקס. "Qpass 6 הוא הפתרון השלם הראשון המסייע לספקי שירותים ולחברות מדיה לנהל, להנפיק ולמכור תוכן דיגיטאלי לצרכנים כמו גם למקסם את רווחיותם באמצעות כלי שיווק חדשים ומותאמים."

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

בנק ישראל השלים את המעבר לתקן EMV, כולל בתחנות דלק
בנק ישראל הודיע רשמית על סיום תהליך הסבת שוק התשלומים המקומי לתקן EMV, לאחר מהלך רב-שנים שהוביל לשדרוג משמעותי באבטחת עסקאות כרטיסי אשראי ובפתיחת השוק לשירותים דיגיטליים מתקדמים
במהלך השנים האחרונות הוביל בנק ישראל את המשק הישראלי לעבר רפורמה בשוק התשלומים, ובמסגרתה סליקת עסקאות כרטיסי חיוב הוסבה לתקן EMV, ששיפר את אבטחת התשלום ואפשר כניסה של שירותים דיגיטאליים חדשניים כדוגמת תשלומים ללא מגע, המהווים כמחצית מכמות העסקאות בישראל, וכן ביצוע עסקאות באמצעות ארנקים בטלפונים החכמים המהווים כ-17% מכמות העסקאות בישראל.
הרפורמה שיושמה פתחה את הדלת לא רק לעולם התשלומים אלא גם לשירותים נוספים באמצעות הארנקים הדיגיטליים, כמו למשל הזדהות בקופות החולים, כרטיסי כניסה לאירועי ספורט ותרבות וכרטיסי טיסה ושירותים נוספים שבדרך.
במהלך השנים האחרונות בנק ישראל ליווה את בתי העסק במעבר למערכת התשלומים החדשה, וסייע באופן פרטני לבתי עסק אשר נתקלו בקשיים ובמורכבויות שונות ביישום התקן החדש, בפרט תחנות הדלק. בהתאם, בתי עסק אלו קיבלו בהתאם למורכבויות, אישורים ספציפיים למתווים להשלמת ההסבות.
על פי נתוני חברת שבא, נכון לסוף חודש אפריל 2023 , מעל ל-99% ממסופי התשלום בישראל הוסבו בהצלחה לתקן החדש.
פריסת תקן ה־EMV בענף הדלק נחשבה לאחת המשימות הטכנולוגיות המורכבות בשוק התשלומים הישראלי. בשונה מרכישה
רגילה, בתדלוק סכום העסקה אינו ידוע מראש, כך שבתחילת התהליך מוקצית מסגרת זמנית בכרטיס, שמתעדכנת רק בסיום התדלוק לסכום המדויק. תהליך זה דרש פיתוח תוכנה ייעודית למסופים בתחנות, התאמות בין בקרי המשאבות למערכות הסליקה, ושדרוג של תשתיות התקשורת והאבטחה. בעבר נחשבו
תחנות דלק יעד מרכזי לניסיונות הונאה בשל השימוש בפס מגנטי. כעת, עם השימוש בשבבים חכמים וניהול עסקאות בשרתים מרכזיים בזמן אמת, רמת האבטחה והבקרה עלתה באופן משמעותי.
- הנגיד בחר בדרך הקלה - ואז מה אם לעם קשה
- הריבית לא תשתנה היום, אבל מה כן עשוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: "אחד מהיעדים המרכזיים שלנו בבנק ישראל בשנים האחרונות היה לפתח את שוק התשלומים בישראל ולהציבו בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. היום אנו מציינים צעד מרכזי נוסף בתהליך הטמעת תקן ה-EMV. מדובר בצעד חשוב שהובל באופן מקצועי על ידי מחלקת מערכות תשלומים וסליקה והפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל. אני רוצה לציין לחיוב את ההטמעה המהירה בשוק הישראלי הן מצד בתי העסק והן מצד שימוש הציבור הרחב. אנו נמשיך לקדם צעדים נוספים שיובילו לשכלול המערכת הפיננסית, הגדלת התחרות בה ולשיפור רווחת הצרכן".
