google זכתה בזיכיון לפרסום ב-eBAY מחוץ לארה"ב

השתיים מאחדות חזית בהסכם רב שנתי, כאשר ההכנסות מהפרסום יתחלקו בין שתי החברות
אפרת אדיר |

גוגל העולמית הודיעה היום (ב') על קבלת זיכיון בלעדי לפרסום מודעות טקסט באתרי המכירות הפומביות של eBAY מחוץ לארה"ב החל מ-2007. ההחלטה מגיעה לצד צעד דומה בו חתמה eBAY במאי האחרון על הסכם זיכיון דומה לפרסום באתרי eBAY בארה"ב עם YAHOO, יריבתה הגדולה של גוגל. במהלך זה, מכריזה ,למעשה, eBAY כי היא מוותרת על הרחבת החוזה עם YAHOO לפעילות מחוץ לגבולות ארה"ב ומעדיפה את שירותיו של גוגל.

הסכם זה בא לאחר שורת הסכמים שחתמה גוגל בחודש האחרון עם MTV לשימוש בפרסומות וידיאו בסינדיקציה ועם MYSPACE של ניוז קורפ, לאספקת פרסומות לגולשים. אולם העסקה עם eBAY נחשבת למוצלחת ולחשובה ביותר בעיני החברה, כך לדברי אריק שמידט, מנכ"ל גוגל.

עוד אמר שמידט "כעת ניתן לבחון את האסטרטגיה של גוגל על פני כל השווקים החדשים בהם היא פועלת ומעניין לראות את שיעור הצמיחה שלהם".

בנוסף, לפעילותה של גוגל כמנוע חיפוש ופרסום, מתכוונת החברה להכנס לשוק התוכנות ולשווק חבילת תוכנות ווב לאי-מייל, לוחות זמנים, ותקשורת.

eBAY מצידו מעריך, כי ההסכם עם גוגל לא יציג שינוי משמעותי בדו"חות הכספיים של החברת ב-2006 ואף ב-2007. בשלב זה של הפרסום, החלה eBAY לבחון את האפקטיביות של הפרסומות בזמן שהגולש אינו מצליח לאתר את המוצר אותו חיפש באתר.

כך, במידה והחברה תגיע למסקנה כי הגולש מסתדר עם הפרסום לצד רשימות המוצרים למכירה, תוכל eBAY להגדיל את שטחי הפרסום באתר בארה"ב ומחוצה לה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה