ירידה קלה בנתח השוק של גוגל
בחודש יולי האחרון ירד הנתח של גוגל בשוק החיפוש בארה"ב, לראשונה מזה 11 חודשים, בשיעור של אחוז אחד והגיע ל-43.7%, על פי הניתוח החודשי של חברת ComScore Networks. במקום השני יאהו!, שהנתח של המנוע שלה עלה ב-0.3% והגיע ל-28.8%. MSN של מיקרוסופט נותר במקום השלישי עם 12.8%, Time Warner Network במקום הרביעי עם 5.9% (עלייה של 0.3%) ו-Ask Network במקום החמישי עם 5.4% (גם כן עלייה של 0.3%).
אולם, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המנוע של גוגל הוא היחיד בחמישייה הפותחת שרושם עלייה, של 7.6%, מנתח של 36.5%. יאהו! ירד ב-1.7%, MSN ב-2.7%, Time Warner ב-4% ו-Ask ב-0.7%. בחודש יולי ירד מספר החיפושים שביצעו האמריקנים ב-2% והגיע ל-6.3 מיליארד, אך עדיין המספר גבוה ב-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ComScore מסבירה שירידה עונתית אינה תופעה נדירה בחודש יולי.
במקביל פרסמה גם נילסן / נט-רייטינגס, המתחרה של ComScore, תוצאות של סקר שבוצע בשיטה שונה. על פי סקר זה, עלה נתח השוק של גוגל וגם של יאהו! בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: הנתח של גוגל עלה ב-35% ל-49.2%, ואילו זה של יאהו! עלה ב-34% ל-23.8%. MSN שבמקום השלישי ירד ב-3%, ל-9.6%. במקום הרביעי AOL עם 6.3% (ירידה של 7.8%) ובמקום החמישי Ask.com עם 2.6% (עלייה של 106%).

מי מבנות זוג המילואימניקים נפגעו יותר כלכלית?
סקר חדש חושף פגיעה רוחבית בתעסוקה, בלימודים ובמצב הכלכלי של משרתי מילואים ובנות זוגם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"; בנות הזוג בעלות עסק עצמאי הן הנפגעות הגדולות ביותר
הפגיעה הזו ניכרת גם בשוק העבודה הרחב יותר: שיעור הנשים שאינן עובדות עלה מ-10% לפני ה-7 באוקטובר ל-14% כיום. בקרב נשים שלא עבדו קודם לכן, כמעט מחציתן הצטרפו לשוק העבודה, בעיקר כשכירות. לעומת זאת, אחת מכל עשר נשים שהייתה שכירה, חדלה מלעבוד בעקבות שירות המילואים של בן הזוג.
יותר ממחצית ממוסדות הלימודים לא סיפקו הקלות מותאמות
גם בתחום האקדמי נרשמה השפעה של ממש: 47% מהסטודנטיות שבני זוגן משרתים במילואים דיווחו על פגיעה בציונים. 29% מהן נאלצו לדחות קורסים, ו-8% אף הפסיקו את לימודיהן לחלוטין. עם זאת, ב-45% מהמקרים, מוסדות הלימוד סיפקו הקלות מותאמות, אם כי אין ודאות לגבי האפקטיביות של ההקלות הללו.
דווקא הסטודנטים ששירתו בעצמם הצליחו לעיתים לגלות עמידות מפתיעה. שיעור ביטול ההרשמה בקרב משרתי מילואים עמד על 11.6%, לעומת 14.4% בכלל האוכלוסייה. שיעור ההפסקה לאחר שנה היה נמוך גם כן, 4.7% בלבד, מול 8.5% בכלל הסטודנטים.
ככל שהשירות מתארך הקושי הכלכלי מתגבר
34% מבנות הזוג דיווחו על קושי כלכלי כללי, אך הנתון מזנק בקרב גרושות (58%) ויחידניות עם ילדים (48%). גם מבט לפי זרועות השירות מגלה שונות ברורה: משפחות של משרתי זרוע היבשה חוו קושי כלכלי בשיעור של 37% – הגבוה ביותר מכלל הצבא.
- באר יעקב: 50 אלף זכאים על 844 דירות - הסיכוי האמיתי של מילואימניק לזכות? שואף לאפס
- הושק מועדון הטבות חדש ללוחמי המילואים, "Fighter"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקשר בין אורך השירות לעומק הפגיעה ברור: בקרב משפחות של משרתי מילואים ששירתו עד 50 יום, 28% דיווחו על קושי כלכלי. בקרב מי ששירתו מעל 250 יום, השיעור קפץ ל-38%.