ירידה קלה בנתח השוק של גוגל

בחודש יולי ירד מספר החיפושים שביצעו האמריקנים ב-2% והגיע ל-6.3 מיליארד, אך עדיין המספר גבוה ב-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

בחודש יולי האחרון ירד הנתח של גוגל בשוק החיפוש בארה"ב, לראשונה מזה 11 חודשים, בשיעור של אחוז אחד והגיע ל-43.7%, על פי הניתוח החודשי של חברת ComScore Networks. במקום השני יאהו!, שהנתח של המנוע שלה עלה ב-0.3% והגיע ל-28.8%. MSN של מיקרוסופט נותר במקום השלישי עם 12.8%, Time Warner Network במקום הרביעי עם 5.9% (עלייה של 0.3%) ו-Ask Network במקום החמישי עם 5.4% (גם כן עלייה של 0.3%).

אולם, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המנוע של גוגל הוא היחיד בחמישייה הפותחת שרושם עלייה, של 7.6%, מנתח של 36.5%. יאהו! ירד ב-1.7%, MSN ב-2.7%, Time Warner ב-4% ו-Ask ב-0.7%. בחודש יולי ירד מספר החיפושים שביצעו האמריקנים ב-2% והגיע ל-6.3 מיליארד, אך עדיין המספר גבוה ב-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ComScore מסבירה שירידה עונתית אינה תופעה נדירה בחודש יולי.

במקביל פרסמה גם נילסן / נט-רייטינגס, המתחרה של ComScore, תוצאות של סקר שבוצע בשיטה שונה. על פי סקר זה, עלה נתח השוק של גוגל וגם של יאהו! בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד: הנתח של גוגל עלה ב-35% ל-49.2%, ואילו זה של יאהו! עלה ב-34% ל-23.8%. MSN שבמקום השלישי ירד ב-3%, ל-9.6%. במקום הרביעי AOL עם 6.3% (ירידה של 7.8%) ובמקום החמישי Ask.com עם 2.6% (עלייה של 106%).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה