סנטימנט הצרכנים של מישיגן מדאיג את ראשי הפד

המדד נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר על רקע ציפיות הצרכנים כי שיעור האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים יעמוד על 4.2%, גבוה מהתחזית הקודמת שעמדה על 3.2%
יוסי פינק |

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן רשם בחודש אוגוסט ירידה חדה, לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אוקטובר האחרון, על רקע חשש הצרכנים מהתגברות שיעור האינפלציה בארה"ב.

המדד ירד מרמה של 84.7 נקודות לרמה של 78.7, נמוך בהרבה מתחזיות הכלכלנים בארה"ב שצפו ירידה לרמה של 83.6 נקודות.

הסיבה המרכזית לירידה החדה במדד היא ציפיית הצרכנים להתגברות שיעורי האינפלציה. לאחר בחודש הקודם צפו הצרכנים כי שיעור האינפלציה, ל-12 החודשים הקרובים, יעמוד על 3.2%, עתה צופים הצרכנים כי שיעור האינפלציה, ל-12 החדשוים הקרובים, יעמוד על 4.2%.

הפדרל ריזרב עוקב בדריכות אחר נתוני המדד של אוניברסיטת מישיגן וציפיות הצרכנים להעליה בשיעור האינפלציה עלולות לשלוח את ראשי הפד, למרות שלל נתוני המאקרו שפורסמו השבוע, חזרה אל מסלול העלאת הריבית במשק האמריקני.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן מצוי כיום במסלול של ירידה מתמדת מאז חודש דצמבר, בו נרשמה רמה של 91.5 נקודות. רמת השיא במדד נרשמה בחודש יולי 2005 - 96.5 נקודות, קצת לפני תחילתה של עונת ההוריקאנים בארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה