רווח של 38.7 מיליון שקל ללאומי קארד במחצית 2006
חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד הציגה במחצית הראשונה של שנת 2006 רווח נקי של 38.7 מיליון שקל לעומת 26.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2005, גידול של 47%. ברבעון השני הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-21.3 מליון שקל – גידול של 51% מול הרבעון השני אשתקד.
היקף הפעילות של מחזיקי כרטיסי לאומי קארד גדל ב-13%, שיעור הגבוה מהגידול הכולל בשוק כרטיסי האשראי כולו אשר עומד, לפי פרסומי הלמ"ס, על 8.8%. מספר הכרטיסים גדל בכ-13% והוא עומד כיום על למעלה 1.2 מליון כרטיסים, מתוכם 165 אלף כרטיסי מאסטרקארד. בנוסף, מספר בתי העסק הסולקים עם החברה כ-40,000 והיקפי הסליקה גדלו ב-14%.
האשראי מתגלגל, ה-giftcard והתחום העסקי –מנועי הצמיחה הבולטים
לדברי מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל, שלושת מנועי הצמיחה העיקריים של החברה הינם פעילות האשראי המתגלגל באמצעות כרטיס ה-Multi, כרטיס המתנה האלקטרוני giftcard והפעילות העסקית. היילוייל: "ההכנסות מאשראי גדלו במחצית הראשונה של 2006 ב-84% לעומת התקופה המקבילה. כיום ישנם כ-57,000 מחזיקי כרטיס Multi, 8,000 מהם במסגרת מועדון 365, המנצלים אשראי בהיקף של למעלה מ-300 מליון שקל".
היילוייל הוסיף, כי השנה מכרה החברה חצי מיליון כרטיסי giftcard נוספים וכרטיסי שי אלקטרוניים למיניהם כאשר היקף העסקות אשר נעשו באמצעותם עד עתה הוא מעל 150 מליון שקל.
החברה ממשיכה למנף את הפעילות בתחום העסקי שבאה לידי ביטוי בהגדלת פעילות הסליקה .שרותי BtoB , הלוואות ישירות לעסקים, נכיונות ועוד. בנוסף לפני כ-8 חודשים השיקה החברה את פעילותה של חברת הבת לאומי צ'ק, הסולקת המחאות ב-5000 בתי עסק.
באשר להמשך השנה, היילוייל מציין את השקתו של כרטיס השופרסל החדש בשיתוף עם פז וצופה כי לפעילות המשותפת תהיה תרומה נוספת משמעותית בהמשך צמיחתה של לאומי קארד.