תפרון: גידול של 21% בהכנסות הרבעון השני
חברת תפרון, יצרנית בתחום ההלבשה התחתונה והלבשת ספורט, מצטרפת לחברות נוספות במשק ומפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2006.
כפתיחה לדוחות, מודיעים בתפרון, כי בהמשך להשלמת המכירה של אחזקתה ב-AlbaHealth באפריל השנה, התוצאות הכספיות של AlbaHealth מוצגות כפעילות מופסקת, ותפרון חדלה לאחד את דוחותיה הכספיים.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-49.7 מיליון דולר, גידול של 21.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד נרשם בכל קווי המוצרים של החברה.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עלה ל- 21.7% מ-14.1% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי גדל ל-6.7 מיליון דולר (13.4% מההכנסות) בהשוואה לרווח תפעולי של כ-2.3 מיליון דולר (5.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח מפעילות נמשכת ברבעון, ללא תוצאות AlbaHealth אשר נמכרה לאחרונה, הסתכם ב- 4.5 מיליון דולר (9.1% מההכנסות), או 0.21 דולר למניה בדילול מלא ברבעון השני של 2006, לעומת רווח מפעילות נמשכת של 1.1 מיליון דולר ( 2.7% מההכנסות), או 0.06 דולר למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל אשתקד.
השיפור ברווחיות נבע משיפור מתמשך ביעילות התפעולית בכל חטיבות החברה. צעדי ההתייעלות כללו בין השאר את המשך העברה של פעילות התפירה לירדן שבה עלויות העבודה נמוכות יותר.
יתרות המזומנים נכון ל-30 ביוני 2006 הסתכמו ב-20.1 מיליון דולר, לעומת יתרות מזומנים נכון ל-31 במרץ 2006 בסך 11.5 מיליון דולר. חלק ניכר מהגידול ברבעון נבע מ- 9.2 מיליון דולר אשר נתקבלו מהתזרים מפעילות נמשכת.
יוסף שירן, מנכ"ל תפרון, מסר: "בהמשך לתוצאות החזקות של הרבעון הראשון השנה, אנו שמחים להודיע על רבעון מוצלח נוסף לתפרון. חשוב לציין כי הגידול בהכנסות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, היה לרוחב כל קווי המוצרים שלנו ולווה בשיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי".
בהתייחסו להשפעות הלחימה בלבנון אמר שירן: "ישנה אפשרות כי העימות המתמשך לא יאפשר לנו להגדיל את תפוקות הייצור בכדי לעמוד בביקוש הנוסף בתחום מוצרי הספורט ,שהינו מעבר לתוכניות המקוריות שלנו לרבעון השלישי. אנו מאמינים שנוכל לעמוד בתחזיותינו הקודמות לשנת 2006 של צמיחה דו סיפרתית בהכנסות ורווחיות גבוהה מזו של שנת 2005, סביב הרמות שראינו ברבעון הרביעי של שנת 2005".