תפוז רוכשת שליש מהשליטה באתר השידוכים כפיות
"רכישת אתר שידוכים הינה צעד מתבקש עבור תפוז, שיתרונה היחסי נעוץ בכמות המפגשים האדירה המתקיימת מדי יום דרך אתרי החברה. במקביל לרכישת כפיות, אותה בכוונתנו להפוך לאתר השידוכים הביתי של גולשי תפוז, אנו ממשיכים לפתח את הפעילות הבינלאומית של הבלוג טי.וי, לפתח את פורטל הסחר האלקטרוני גט-איט, לגוון את התכנים באינטרנט ובסלולר, ולבחון כניסה לתחומי פעילות נוספים, כגון הקמת פורטל הסרטונים FLIX" אמר היום (א') גיא אליאב, מנכ"ל תפוז.
מאז הנפקתה בבורסת תל-אביב בחודש מרץ האחרון, נכנסת חברת תפוז אנשים לתחום הפורח של אתרי השידוכים וחותמת על הסכם לרכישת שליש (33.33%) ממניות חברת נט פור אס, המפעילה של אתר השידוכים וההכרויות "כפיות" (www.capiyot.co.il).
במסגרת ההסכם, תשלם תפוז תמורת המניות כ-10 אלף שקל וכן התחייבה להעמיד תקציב פרסום בשווי כולל של 1.5 מיליון שקל לטובת כפיות. התקציב ייחשב להלוואת בעלים, שתוחזר לתפוז בתום 30 חודש, בכפוף להחזר הלוואות בעלים שהתחייבו להעמיד גם בעלי מניות נוספים לנט פור אס, בסך של עד 240 אלף דולר לשנה.
סעיף נוסף בהסכם מדבר על מתן אופציות לתפוז להגדלת אחזקותיה בנט פור אס ל-50% עד 100%, לפי שווי שינוע בין 1.5 ל-6 מיליון דולר, בכפוף לביצועי נט פור אס ולפרמטרים נוספים.
הרכישה מתקשרת באופן ישיר לפעילות של תפוז בתחום ה-Web2.0, שבו היא נחשבת לאחת מהמובילות בשוק הישראלי, כאשר כוונת החברה להפוך את אתר "כפיות" לאתר השידוכים הביתי של גולשי תפוז ולאתר מוביל בתעשיית אתרי השידוכים, ולאפשר פרסום של אתר השידוכים על גבי דפי האתרים של תפוז.
בין היתר, בכוונת תפוז להציע לנרשמים לאתר כפיות 3 חודשי מנוי ראשונים ללא תשלום. נציין, כי ענף אתרי השידוכים נחשב לאחד מהענפים הבודדים, שהגולשים מוכנים לשלם באופן קבוע דמי מנוי תמורת השימוש בשירותי הכרויות ושידוכים.
נציין, כי בתחילת החודש הודיעה תפוז, כי חתמה על הסכם עם חברת המדיה הקנדית המובילה Alliance Atlantis להפצת מוצר הבלוג טי.וי בשוק הקנדי. במסגרת ההסכם, תפוז הקימה לאחרונה חברת בת, שתפתח את הפעילות הבינלאומית של הבלוג טי.וי.
כפיות הוקמה בשנת 2005 על ידי עידו לבנון ודן צבי. האתר מנוהל על ידי סמדר לנדאו, והושקעו בו מאז הקמתו כ-1.5 מיליון דולר. האתר נחשב לשלישי ברמת הפופולריות שלו בתעשיית אתרי השידוכים בישראל, והוא מבוסס על הכרויות באמצעות שאלון פסיכולוגי ברמה אקדמית ומערכת התאמה, שפותחה על ידי החברה ורשומה כפטנט. האתר זכה לאחרונה בפרס ה-Wed Awards, בתחרות של "אנשים ומחשבים", בקטגוריית ההכרויות.