עליה של 30% בחודשי הקיץ במכירות רכבים דו-גלגליים
בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט וספטמבר) חלה עליה של 30% בממוצע לחודש במכירות רכבים דו-גלגליים (אופנועים וקטנועים) בהשוואה לשאר חודשי השנה. תופעה זו חוזרת על עצמה משנת 2001 ועד היום. כך עולה היום (ב') מסקירה שערך אגף הכלכלה של איגוד לשכות המסחר, על בסיס נתוני משרד התחבורה, עבור איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי.
עוד עולה מהסקירה, כי בחודשי הקיץ בחמש השנים האחרונות (2001-2005) מספר מכירות הרכבים הדו-גלגליים עמד על כ-920 יחידות בממוצע לחודש. זאת, בהשוואה לכ-710 יחידות בממוצע לחודש במהלך 8 החודשים האחרים של השנה.
כלכלני האיגוד ציינו כי בשנת 2005 נמכרו כ-10,250 רכבים דו"ג לעומת 9,400 בשנת 2004, גידול של 9%, כאשר בחודשי הקיץ חל גידול של 12%, עם זאת לא היה שינוי במחירי הרכבים הדו-גלגליים. שווי השוק נאמד בשנת 2005 בכ-300 מיליון שקל (ללא חלקי חילוף), גידול של כ-10% לעומת 2004.
גדי אבירם, מאיגוד יבואני הרכב הדו"ג באיגוד לשכות המסחר, מנכ"ל מטרומוטור שיווק, צייין כי במחצית השנה הראשונה של 2006 גדל יבוא רכב דו"ג בכ-18.5% לעומת מחצית ראשונה של 2005. אבירם צופה כי בשנת 2006 תחול עליה של כ-20% במכירות הרכבים הדו"ג. יחד עם זאת, לא צפוי שינוי במחירי הרכבים הדו-גלגליים בין 2005 ל-2006.
בהתייחסו לעלית המכירות בחודשי הקיץ, הסביר אבירם כי לתנאי מזג האוויר השפעה ישירה, מאחר ונהיגה ברכב דו-גלגלי בתקופת הקיץ נתפסת כבטוחה יותר מאשר בתקופת החורף. בנוסף, ציין כי גם לעלויות הדלק, הזמן והמרחק יש השפעה ברכישת רכב דו גלגלי: "מחירי הדלק, הצפיפות בכבישים ועלויות החניה במרכזים העירוניים מייקרים את עלות אחזקת הרכב ויוצרים העדפה ברורה לרכישת רכב דו גלגלי".