וויליאם בלייר: דלק US נסחרת בדיסקאונט של 15%

בחברה מציינים את דלק כחברה שנסחרת מתחת לערכה הממשי, ומעריכים כי מחיר המניה יעלה ב- 1.5 דולר למניה בשנת 2006
דותן לוי |

כלכלני חברת וויליאם בלייר (שותף אסטרטגי של פועלים שוקי הון) מעלים את מחיר היעד למניות חברת דלק US ל- 13.91למניה גבוהה ב-13% ממחירה הנוכחי. בחברה מציינים כי לדלק נתונים מבטיחים ויכולת צמיחה אגרסיבית.

עוד מוסיפים כי, עוצמתה של דלק הוא בהיותה חברת אנרגיה בעלת עסקים מגוונים שמאפשרים לה גמישות ומקנים לה יציבות. חברת דלק השיגה שיפור משמעותי ברווחיות באחזקותיה בבתי הזיקוק, בווילאם בלייר מזהים מספר יוזמות חדשות שיעלו את ביצועי החברה בשנים הבאות.

דלק שופעת בהזדמנויות עסקיות במיוחד בתחומי הקמעונאות, בשרותי מזון, ובתחום המיתוג הפרטי וסביר כי תבצע עוד רכישות עתידיות. בעסקי בתי הזיקוק צופים לחברה רווחים של 158 מליון דולר ל-2006, ו- 145 מליון דולר ב- 2007 כשבנוסף צופים התפתחות עתידית גם בתחום הקמעונאות.

התחזיות לפני ההנפקה הצביעו כי, מחיר המניה יעלה ב- 1.63 דולר למניה במהלך 2006, בעקבות ההנפקה מחודש מאי השנה העריכו מחדש כי מחיר המניה יעלה ב- 1.5 דולר למניה.

לשנת 2007 צפי העליות מראה על צמיחה של 1.35 דולר למניה.

ולטווח הארוך יותר מוערכת הצמיחה ב- 12%-10%.

בסיכום , כאשר לוקחים את החבילה הכוללת של חברת דלק US מעריכים הכלכלנים כי החברה נסחרת ב- 10% עד 15% דיסקאונט,

הערכה זאת נחשבת לשמרנית נוכח פוטנציאל הפרויקטים ב- 2007ולנוכח ביצועי החברה מהשנה האחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.