חברות ציבוריות יחסכו עשרות מיליוני דולרים בשנה

רשות ני"ע ביטלה חובת פרסום מודעות בעיתונות. היקף ההוצאה השנתית בתחום כ-20-30 מיליון שקל
שי פאוזנר |

איגוד החברות הציבוריות תבע במשך שנים מהרשות לניירות ערך לבטל את חובת פרסום המודעות הגדולות בעיתונות על פרסום תשקיפים, עסקאות עם בעלי שליטה, הצעות רכש, הצעה פרטית של ניירות ערך ואסיפות כלליות. אתמול (13.6) אישרה מליאת הרשות לניירות ערך את הביטול. לדברי יו"ר איגוד החברות, דן גולדשטיין, בכך יחסכו החברות הציבוריות מידי שנה כ-20-עד 30 מיליון שקלים. "הדיווח האלקטרוני באמצעות המגנ"א הפך לאמצעי המרכזי להפצת מידע בשוק ההון והוכיח את עצמו כתחליף יעיל וטוב לפרסום בעיתונים", אומר גולדשטיין ומוסיף כי, "העלות השנתית של פרסום מודעות על ידי החברות מסתכמת במיליונים רבים של שקלים ואין לזה היום הצדקה, שכן ממילא כל הדיווחים מתפרסמים במלואם באתרי האינטרנט של הרשות והבורסה כך שלציבור יש נגישות מלאה למידע".

בפניות חוזרות ונישנות ציין האיגוד כי הן בארה"ב והן בבריטניה חברות ציבוריות אינן נדרשות לפרסם מודעות בעיתונים ואין הצדקה להטיל חובה יקרה שכזו בישראל לאחר שהוטלה החובה לפרסם את כל המידע הזה באתרי האינטרנט הרשמיים של הרשות והבורסה. "לכל היותר ניתן לדרוש מהחברות לפרסם מודעה שתפנה את המעוניין למקומות ולאתרים שהוכיחו עצמם בשנים האחרונות כתחליף מוצלח לפרסום בעיתונות ואשר בהם ניתן לעיין בדיווח המלא".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה