קמהדע: תספק טרנספרין בהיקף של כמליון שקל

הטרנספרין ישמש חברה אירופאית לפרוייקט בשלב מתקדם של ניסויים קליניים בתרופות שבפיתוחה לטיפול במחלת הסרטן
דותן לוי |

קמהדע, חברת התרופות הביו-פרמצבטית החלה באספקת חלבון הטרנספרין בהיקף כולל של כ- 1 מיליון שקל. הטרנספרין ישמש חברה אירופאית לפרוייקט בשלב מתקדם של ניסויים קליניים בתרופות שבפיתוחה לטיפול במחלת הסרטן.

הטרנספרין הינו חלבון המצוי בדם והוא משמש להולכת ברזל לתאי הגוף ומהם. קיימים מחקרים המצביעים על אפשרות שימוש בטרנספרין להולכה ממוקדת של תרופות לתאי הגוף בכלל ולתאים סרטניים בפרט והפיכת הטיפול ליעיל יותר ופחות הרסני לתאי הגוף הבריאים.

לדברי דוד צור, מנכ"ל קמהדע "הזמנת הטרנספרין על ידי חברות לפיתוח תרופות לסרטן מהווה הוכחה נוספת לאיכות המוצרים הייחודיים של קמהדע מחד והרחבת מגוון המוצרים של החברה והפוטנציאל הגלום בהם מאידך".

מוצריה של קמהדע מיועדים לשימושים במצבי חירום ומצבי טראומה, בחדרי מיון, חדרי ניתוח ומחלקות אשפוזיות. בנוסף יש לקמהדע 10 מוצרים נוספים הנמכרים ב-15 מדינות שונות.

קמהדע הנמצאת בבעלות ראלף האן, דוד צור וקבוצת גלנרוק בראשות ליאון רקנאטי. החברה נוסדה ב-1990 והיא מתמחה בפיתוח וייצור תרופות ייחודיות הניתנות בהזרקה לשימושים במצבי חירום רפואיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.