מט"ח: הדולר יורד 0.13% האירו משיל 0.25%

השקל התחזק היום אל מול המטבעות הזרים, שערו של האירו נקבע על 5.650 שקל שערו היציג של הדולר נסגר על 4.494 שקל
דותן לוי |

הדולר נחלש למול השקל ונסחר סביב רמה של 4.494, כחלק מתיקון לאחר ימים של התחזקות המטבע האמריקאי.

למול האירו נסחר השקל סביב רמה של 5.650.

הדולר ממשיך להתחזק למול העיקריים על רקע המשך פרסומי אינפלציה חיוביים מכיוון ארה"ב והפעם מדד המחירים ליצרן שהסתבר, אמש, מעל הציפיות.

משקיעים ממשיכים לסבור כי כל עוד לא תראה רגיעה במחירים לא יאותת הבנק האמריקאי המרכזי על סיום העלאות הריבית באופן מוחלט לטווח הקצר.

העלאת ריבית צפויה נוספת בסוף יוני גורמת לרכישות ניירות ערך אמריקאיים נושאי ריבית ומלווים בקניות דולרים מסיביות. פעולה זו מחזקת את הדולר למול העיקריים.

חוזים עתידיים על גובה הריבית מצביעים על 90% סיכוי לכך.

בשעה זו נסחר המטבע האמריקאי סביב רמה של 1.2570 למול האירו. למול היין נסחר האמריקאי סביב רמה של 115.06.

חשוב לציין כי סברה עולמית בקרב כלכלנים סוברת כי כלל כלכלות העולם נמצאות בתהליכי העלאות ריבית. לכן, כל עוד נמשכים מהלכים אלו בכל העולם ימשיך הדולר להתחזק. אבל, סביר להניח כי אירופה ואנגליה ימשיכו במהלך אחרי ארה"ב ואז יחזור הדולר להתחזק.

האירו דולר נסחר כאשר ממוצע נע 50 מהווה תמיכה. מנתחים טכניים טוענים כי פריצה מובהקת של תמיכה זו תוביל להמשך ירידות.

כמו כן, רמת הפיבונאצי' של התיקון העכשווי נמצאת סביב רמת 1.2450 וכל עוד נסחר מעליה נראה כי מגמת העלייה של האירו (המגמה הראשית) עדיין בעינה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.