חריגות השכר מערערות את הבסיס המוסרי של הממשל
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר היום בתגובה לדו"ח הממונה על השכר לשנת 2004 כי ממשלת ישראל החדשה חייבת להוכיח לציבור הרחב שיש לה את היכולת למשול ולאכוף את החוק. "על הממשלה החדשה מוטלת האחריות לפעול בכדי לחסל אחת ולתמיד את תופעת חריגות השכר במגזר הציבורי" אמר אוריאל לין.
נשיא האיגוד הוסיף ואמר כי "אחד מהשניים או שיש חוק הקובע שאסור לחרוג ממגבלות השכר במגזר הציבורי או שאין. אך מאחר ויש את חוק יסודות התקציב המחייב משמעת בתחום השכר במגזר הציבורי ויכולת הפעלת סנקציות, ממשלת ישראל ומערכת אכיפת החוק מחויבים לפעול לפיו ולהוכיח לציבור שהם אכן פועלים לאכיפתו".
"חריגות השכר המדהימות מערערות את הבסיס המוסרי של הממשל הציבורי בישראל ופוגעות באמון שנותן בו ציבור משלמי המסים. זו בעיה לאומית וחברתית קשה ביותר".
לין ציין בנוסף כי, לא יתכן מצב שבו מצד אחד הממשל יתבע מהציבור לשלם מסים בכדי לקיים את קופת המדינה, ומצד שני הממשל יוכיח חוסר יכולת לשמור על הקופה.

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?
מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים
שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.
הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי, בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.
מדינה על הנייר, כיבוש במציאות
הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.
הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.
ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.