האם המלחמה של עובדי חברת החשמל מגיעה לאינטרנט?

השמועות בשוק התקשרות הן, כי מישהו שכר חברת פרסום המפעילה צוות המגיב לידיעות שליליות על החברה באינטרנט. אותן שמועות גורסות אף, כי גם גמלאים של החברה גוייסו לשם כך
שי פאוזנר |

מי שחשוב שעובדי חברת חשמל לא לוקחים ברצינות את מה שכולנו - הציבור בישראל, חושבים עליה, טועה כנראה. לאחר ימים ארוכים של התקפות משולחות רסן של העיתונות על עובדי החברה ומנהליה, לאור ההחלטה על הפסקות החשמל בשבוע שעבר, נראה שראשי הוועד בחברת החשמל החליטו שלא להשאיר וואקום מול מתקיפים למיניהם.

ממעקב לא רשמי שלנו אחר מה שעשו ראשי החברה וראשי עובדיה, כדי להתגונן בפני ההתקפות עליהם אפשר לדוגמא למנות לפחות 5 תוכניות טוק שואו בטלוויזיה ועוד 4 ברדיו, בהן הופיעו ראש הוועד של עובדי חברת החשמל ואנשיו ביממה השניה להפסקות החשמל. ביממה שלאחר מכן יו"ר הוועד השתתף ב-4 תוכניות טוק שואו וחדשות בטלוויזיה ושתיים נוספות ברדיו. וזה עולה מבדיקה לא מאומצת.

לא ממש ברור עד כמה העובדים והנהלת החברה משתפים פעולה, אך ברור, כי החברה עצמה השקיעה גם היא משאבים לא מעטים כדי להדוף את ההתקפות על המנכ"ל והיו"ר. בימים שלאחר הפסקות החשמל, לצד הפרסום על הקמת הוועדה המיוחדת שמינה שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר בעניינם, הופיעו גם המנכ"ל, אורי בן-נון והיו"ר, שלמה רוטמן, תחת כל מקרופון רענן בכל מהדורת חדשות אפשרית כמעט בסבב ארוך ומייגע.

ההנהלה אף פרסמה מודעות בעיתונות של התנצלות בעיתונות והודעה דומה באתר האינטרנט שלה.

אך השיא בעניין הזה, הוא כנראה הסיפור המתרוצץ ביומיים האחרונים בשוק התקשורת, לפיו, נציגים של החברה שכרו חברת פרסום כדי שתפעיל צוות תגובות (Talk Back) לידיעות באתרים שבהם הותקפו החברה ועובדיה באינטרנט. אותן שמועות מדברות על כך, שהיקף הפעילות בתחום דרש כל כך הרבה עבודה, עד כי לצורך העניין גוייסו גם פנסיונרים של החברה אשר הוכשרו לשם כך, ומגיבים בשבוע האחרון לידיעות שליליות עליה באינטרנט, בדרך כלל תחת השם "גימלאי".

היום ביקשנו את תגובתו של דובר חברת החשמל לעניין, והוא הכחיש מכל וכל את מעורבות הנהלת החברה בעניין. לאחר מכן פנינו לשם כך גם לוועד העובדים, אך במשרדי הוועד נעננו, כי "נושאים כאלה הם בטיפול מזכיר הוועד, משה בן יקר, כי בן יקר איננו זמין וכי הוא לא יענה לטלפון הסלולרי גם אם נתקשר אליו". מיותר לציין, כי את מספר הנייד של האיש לא קבלנו.

מעבר לסיפור הפיקנטי, הדרך של החברה לפעול לשמירה על עצמה מפני ההתקפות, מציגה השבוע גם מבט מעניין על החלוקה החדשה בחשיבות שנותן הציבור למדיות התקשורתיות השונות בישראל. האינטרנט הפך, ללא ספק, לשחקן מוביל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה