הוט: הפסד של 100 אלף דולר ליום בגלל המונדיאל
בגלל המונדיאל, מערכת ההזמנות של HOT לא עמדה בעומס הסיבה, בהוט לא חזו את היקף הביקוש לחבילת המונדיאל. ההערכה היא כי הוט הפסידה חלון הזדמנויות להוספת מנויים. מדובר בהפסד משוער של כ-100,000 דולר ליום.
חובבי הכדורגל הישראלים המתינו עד לרגע האחרון בהזמנת חבילת המונדיאל בגלל הפרסומים הרבים על המאמצים להביא להוזלתה. הייתה זאת התנהגות רציונלית מאוד, שכן הלחץ הצרכני הוכיח את עצמו ואכן הביא בסופו של דבר להוזלה של ממש בחבילה. אולם, כתוצאה מכך נוצר עם תחילת המשחקים עומס הזמנות עצום, שמערכת ההזמנות של הוט לא חזתה אותו מראש ולא נערכה אליו – מה שגרם לה להפסיד הכנסה בהיקף משוער של כ-100 אלף דולר ביום.
בניסוי שערכה חברת DemandWise לחיזוי ביקושים התקשרו אתמול שלושה מקורות נפרדים למוקד ההזמנות של הוט בין 4 אחרי הצהריים ל-7 בערב בפרקי זמן שבין 7 ל-14 דקות. ניסיונות ההתקשרות נעשו למספר *6900 או 1-801-705-705 תוצאות הניסוי הראו כי: 1. אף לא קריאה אחת זכתה למענה. 2. שתי קריאות המתינו בין 15 ל-18 דקות (לאחר שחויגו הספרות 1-1-3 כדי להגיע לשלוחה הרצויה) אך נתקלו בסופו של דבר בצליל "תפוס". 3. כל שאר 58 הניסיונות נתקלו מיד לאחר החיוג הראשון, עוד בטרם הופנו לשלוחה הרצויה, בצליל "תפוס". 4. לאחר השעה 7.05 בערב זכה כל מתקשר למענה קולי של הוט, שבו נאמר לו כי בשל ביקוש בלתי צפוי אין ביכולתה של המערכת לקלוט לקוחות חדשים, וכי לקוחות קיימים, בעלי ממירים דיגיטליים יכולים לרכוש את חבילת המונדיאל באמצעות ערוץ 400.
להערכת DemandWise הפסידה הוט לפחות 100 אלף דולר ביום במהלך ארבעת הימים האחרונים והיא ממשיכה להפסיד הכנסות גם עכשיו בגלל אי יכולתה לשדרג את מערכת ההזמנות הטלפוניות שלה נוכח הביקוש "הבלתי צפוי" לחבילת המונדיאל.