גרטנר: עליה של 24% במכירות מכשירי סלולר בעולם ברבע

מדווחת על מכירות 224 מיליון מכשירים של כל היצרנים סביב העולם בתקופה זו. התחזית השנתית היא למכירת 960 מיליון מכשירים
יוסי פינק |

מכירות של טלפונים ניידים בעולם הסתכמו ב-224 מיליון יחידות ברבעון הראשון לשנת 2006, עליה של 23.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, על פי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ ל-ICT (טכנולוגיות המידע ותקשורת) המובילה בעולם. תוצאות מרשימות אלו גרמו לגרטנר להעלות את התחזית למכירת טלפונים ניידים ל-960 מיליון יחידות בשנה.

"לעומת סימני ההאטה בשדרוג הטלפונים הניידים בשווקים בשלים כמו מערב אירופה ואמריקה הלטינית, המכירות הרבות באזורים כמו אסיה/פסיפיק ויפן תרמו להתחלה החיובית כל כך של שנת 2006", אמרה קרולינה מילנסי, אנליסטית בכירה בתחום המחקר של טלפונים ניידים בגרטנר אנגליה. ההתחלה הטובה כל כך בתחילת שנת 2006 מצביעה על שנה חזקה נוספת".

שתי הספקיות הראשיות, נוקיה ומוטורולה, מחזיקות ב-54.3% ממכירות הטלפונים הניידים ברחבי העולם ברבעון הראשון לשנת 2006. נוקיה הייתה המותג המועדף במערב אירופה, מרכז אירופה, המזה"ת ואפריקה בשילוב עם אסיה, בעת שבארה"ב הייתה המותג השני בעדיפות. מכירות של טלפונים מהדור ה-3 (WCDMA) מילאו תפקיד חשוב במכירות הכלליות של נוקיה ברבעון הראשון, והשפיעו באופן ניכר על המחיר הממוצע של נוקיה ברבעון.

מוטורולה הגיעה ל-20.3% מנתח השוק, האחוז הגבוה ביותר בשוק העולמי מאז החלה גרטנר לעקוב אחר השוק על בסיס רבעוני בשנת 2001. בעת שספקים אחרים משיקים טלפונים דקים יותר, מוטורולה חייבת להמשיך להוביל בעיצובים חדשים ולהתמקד בהשקות בעיתוי המתאים, על מנת לשמור על צמיחה.

סמסונג רשמה השנה ירידה בנתח השוק של 1% . באזורים שונים בעולם, רשמה סמסונג גידול בנתח השוק רק במערב אירופה ואמריקה הלטינית, וברמה העולמית מזדנבת הרבה אחרי מוטורולה. "למרות ש-LG השחקנית הרביעית תופסת כמעט חצי מנתח השוק של סמסונג, האחרונה חייבת להגיב ולעבוד על בניית פורטפוליו מגוון יותר שכולל מכשירי קצה זולים יותר", אמרה מילנסי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה