מדד סנטימנט הצרכנים עלה לרמות של 79.1 נקודות
מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן פרסם מוקדם יותר היום. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הינו מדד המורכב מסקר שנערך בקרב 500 בתי אב מייצגים במשק האמריקני. סנטימנט הצרכן קשור ישירות להוצאות הצרכן במשק. הוצאות הצרכן מרכיבות כשני שליש מסך המחזור בכלכלה האמריקנית. המשקיעים ממתינים לקריאה טרומית המתפרסמת במהלך החודש ובדרך כלל קרובה מאוד לקריאה הרשמית המתפרסמת בסוף כל חודש.
היום פרסם המדד הרשמי לחודש מאי. המדד הצביע על עליה קלה מהרמות עליהם דווח באמצע החודש. מדד סנטימנט הצרכנים עלה לרמות של 79.1 נקודות אל מול רמות של 79 נקודות עליהם דווח באמצע החודש. למרות התיקון כלפי מעלה המדד עדיין נמוך באופן משמעותי מהרמות עליהם דווח בחודש אפריל אז הצביע המדד על רמות של 87.4 נקודות. הדעה הרווחת בקרב האנליסטים היתה שהמדד ישאר ללא שינוי ויעמוד על רמות של 79 נקודות. טווח ההערכות נע בין ירידה ל-77 נקודות לעליה לרמה של 82 נקודות.
מדד המצב הנוכחי ירד לרמה של 96.1 בסוף מאי אל מול 96.2 באמצע החודש ו-109.2 בחודש אפריל. מדד הציפיות עלה לרמה של 68.2 נקודות אל מול 68 באמצע מאי ו-73.4 באפריל.