רווח נקי של 326 מיליון שקל לאי.די.בי פיתוח ברבעון
חברות האחזקה שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר - אידיבי פיתוח ואחזקות דיווחו היום על תוצאותיהם הכספיים לרבעון הראשון של 2006.
אידיבי פיתוח דיווחה על זינוק של 77% ברווח הנקי לרבעון הראשון של שנת 2006. בשורה התחתונה הסתכמו רווחי החברה בכ-326 מיליון שקל ו-5.57 שקל למניה, לעומת 184 מיליון שקל ו-3.22 שקל למניה ברבעון המקביל בשנת 2004. יצויין כי ברבעון זה נרשמו רווחים מימוש השקעות בניכוי הפחתות בגובה של 246 מיליון שקל, לעומת רווח מימוש השקעות בהיקף של 230 מיליון שקל ברבעון המקביל.
אידיבי אחזקות דיווחה על רווח נקי של 199 מיליון שקל, עליה של 55% בהשוואה לרווח נקי של 128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של שנת 2006 כללו תוצאות החברה רווח ממימוש השקעות בניכוי הפחתות בסך של 180 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח ממימוש השקעות בניכוי הפחתות בסך של 39 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעו החברות על חלוקת רווחים לרבעון הראשון. אידיבי פיתוח הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 540 מיליון שקל המהווה 9.39 שקל לכל 1 שקל ע.נ. סך הדיבידנדים שחולקו על ידי אי.די.בי פתוח מאז העברת השליטה בה לפני כשלוש שנים עומד על כ-2.3 מיליארד שקל המהווים כ-40.68 שקל למניה.
אידיבי אחזקות תחלק דיבידנד בהיקף של 270 מיליון שקל המהווה 7.17 שקל לכל מניה בת 5 שקל ע.נ. סך הדיבידנדים שחולקו על ידי אידיבי אחזקות מאז העברת השליטה בה על כ-2 מיליארד שקל המהווים כ-53.55 שקל למניה.
הדיבידנדים ישולמו ביום 18 ביוני 2006.
עיקר התרומה לרווחי אי.די.בי. פיתוח הגיעה מכיוונה של חברת הבת - דיסקונט השקעות, שתרמה לרווח סכום של 234 מיליון שקל (כולל רווחים ממכירת 9% מסלקום), זאת לעומת רווח של 36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חברת הביטוח כלל תרמה לרווח כ-79 מיליון שקל, כ-25% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות מחברת הביטוח בכ-63 מיליון שקל. חברת כלל תעשיות הניבה לאי.די.בי רווח של 48 מיליון שקל, כמחצית מהתרומה של הרבעון המקביל, שהסתכמה בכ-101 מיליון שקל.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".