גידול של 31% בהכנסות גזית גלוב ברבעון ל-661 מ' ד'

בשורה התחתונה עברה החברה לרווח נקי של 40.2 מיליון שקל, אך בניטרול השפעה חשבונאית שנרשמה ברבעון המקביל, ירדו רווחי החברה בכ-10.2%. רווחי ה-F.F.O צמחו בכ-29%
דרור איטח |

שלושה שבועות לפני כניסתה הצפויה למדד 25 החברות בעלות השווי הגבוה בתל אביב, מדווחת חברת הנדל"ן המניב מהבולטות בישראל - גזית גלוב, על תוצאותיה הרבעוניים לשלושת החודשיים הראשונים של 2006, בהם מציגה החברה גידול של 31% בהכנסותיה וכן מעבר לרווח נקי לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד (בגין השפעה חשבונאית של תקן 19). כמו כן הציגה החברה צמיחה של 28% ב-N.O.I וגידול של 29% ברווחי ה-F.F.O.

בשורה העליונה הציגה החברה צמיחה של 31% בהכנסותיה מהשכרה ברבעון הראשון של השנה, שהכסתכמו בכ-661 מיליון שקל, לעומת 503 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2005. את עיקר הצמיחה זוקפים בחברה לרכישת נכסים חדשים, תחילת הנבה של נכסים שפיתוחם הושלם, ועליה בשכר הדירה הממוצע למ"ר בנכסי הקבוצה.

בשורה התחתונה עברה גזית גלוב לרווח נקי של 40.2 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד נקי של 11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצויין כי ברבעון הראשון של 2005 רשמה החברה הוצאה בגין השפעה חשבונאית (תקן 19) בגובה של 56.5 מיליון שקל, בניטרול השפעה זו הסתכמו רווחי החברה אשתקד בכ-44.8 מיליון שקל, כלומר רווחי הרבעון הראשון ירדו בכ-10.2%. יצויין כי רווחי הרבעון המקביל כלל רווחי הון גבוהים.

רווחי ה-F.F.O צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-70 מיליון שקל ו-70 אגורות למניה, לעומת 50 מיליון שקל ו-54 אגורות למניה ברבעון הראשון של 2005. ה-N.O.I הסתכם בכ-435 מיליון שקל, לעומת 340 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-155 מיליון שקל, עליה של 10% לעומת 140 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי יו"ר גזית-גלוב, חיים כצמן: "תוצאות הרבעון הראשון של השנה משקפות את המשך הצמיחה החזקה בכל זרועות הקבוצה, המלווה בעליה עקבית ברווחיות. לאחר התקופה המדווחת מימשה הקבוצה נכסים בטקסס, ובהון שהתפנה הגדילה את השקעותיה ונוכחותה באזורים בעלי פוטנציאל גבוה יותר לרווחיותה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".