86% מלקוחות הבנקים הסדירו האשראי עד אפריל
עד סוף מארס 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל-86% מחשבונות הלקוחות הפרטיים (לעומת 75% בפברואר). כך מוסר היום בנק ישראל במסגרת מעקב הפיקוח על הבנקים - אחר הסדרת מסגרות האשראי בחשבונות עובר ושב וחח"ד (חשבון חוזר דביטורי) במערכת הבנקאית. עיקר השיפור הושג בהעמדת מסגרות באופן חד צדדי על ידי הבנקים (30% במארס לעומת 23% בפברואר).
נתוני הבנק מגלים, כי נרשם בחודש שעבר שיפור איטי יותר בקרב הסקטור העסקי – הוסדרו כ-80% מהחשבונות (לעומת 75% בפברואר). ל-78 אלף חשבונות עסקיים, מהם 52 אלף חשבונות של בעלי עסקים הקטנים, עדיין אין מסגרת אשראי מוסדרת.
עוד על פי הנתונים - שיעור החשבונות בחריגה נותר גבוה, וללא שיפור בהשוואה לחודשים הקודמים – 23%. שעור החריגות בחשבונות העסקיים גבוה מאוד - כמעט כפול מזה שבקרב החשבונות הפרטיים: 40% לעומת 21%, בהתאמה.
הפיקוח על הבנקים מתריע היום, כי הבעיה חמורה במיוחד בקרב הלקוחות העסקיים הקטנים, בהם רק לכ-4% מהחשבונות הועמדו מסגרות חד צדדיות. השילוב של העדר מסגרות מוסדרות ללקוחות העסקיים ושיעור גבוה של חשבונות המצויים בחריגה, עלול לגרום לכך שעסקים אלה עלולים להיפגע בעוד כחודשיים אם לא יזדרזו ויסדירו עם הבנק את קו האשראי, תוך "הכנסת החריגה למסגרת" או ביטול החריגה ע"י תוכנית מימון חלופית.
בבנק ישראל אומרים כי על הלקוחות העסקיים והפרטיים המשתמשים באשראי בעו"ש וחח"ד, לבדוק את התנאים המוצעים בבנקים השונים, להשוות מחירים, להתמקח ולהסדיר בהקדם מסגרת אשראי המתאימה לצרכיהם. בכל מקרה חשוב להקפיד כבר עתה שלא לחרוג מהמסגרת המאושרת (ואף לשמור מרווח ביטחון מספיק מתקרת המסגרת), על מנת שלא להיקלע להוצאות וקשיים מיותרים החל מה-1 ביולי, כאשר לא ניתן יהיה לכבד צ'קים וחיובים אחרים במצב של חריגה בחשבון.