בכיר בגוגל: היקף השימוש בפס רחב בישראל מדהים אותי
היה צפוף במסיבת העתונאים שערך מנוע החיפוש המפורסם בתבל, מותג האינטרנט החדש: Google בתל אביב. שני נציגים מחברת האינטרנט השיקו היום את הפעילות שלה בישראל בבית קפה אופנתי בזירת הבילויים של הכרך העברי, ולמרות שבשורות מדויקות לא שמענו מפיו, רמיזות היו למכביר.
"האימוץ המהיר של טכנולוגיות חדשות בישראל, הוא מהגורמים שהובילו אותנו להשיק את הפעילות שלנו כאן", מסביר מנהל אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-Google העולמית, דניס וודסייד. "הדהים אותי היקף השימוש של הישראלים באינטרנט בפס רחב. כ-92% מסך הגולשים המחוברים לאינטרנט, מגיעים אליו בגלישה בפס רחב", הוא אומר.
"השימוש העיקרי באינטרנט של הישראלים הוא בחיפוש מידע", מסביר מנכ"ל Google ישראל, מאיר ברנד. לאחר 12 שנות ניסיון בחברות רב-לאומיות כמו מיקרוסופט, ופרוקטור אנד גמבל, ועם תואר במנהל עסקים מאחד המוסדות היקרים בעולם, הארווארד ביזנס סקול, הוא מסביר מה רוצה Google מאיתנו: בעיקר, שנפרסם דרכה. עסקים גדולים כקטנים, מקומיים, ויצואנים. "כולם" על הכוונת.
"5% מהוצאות הפרסום על המדיות מופנות לאינטרנט", מסביר ברנד, "בעוד ש-32% מהישראלים מבלים בגלישה באינטרנט". הוא מסביר כי הנתון המדובר איננו פרופורציונלי לסך הפרסום המושקע במדיות שהן כבר פחות נפוצות בכלל הציבור.
גוגל מהווה מנוע החיפוש לכ-85% מהגולשים הישראלים, שיעור חדירה מרשים במיוחד וגבוה ממדינות רבות.
ל-Google יש מערך פרסומי מאוד ממוקד. הוא מתבסס על טכנולוגיית ה-adWords, שמאפשרת למפרסמים קטנים וגדולים כאחד לבנות תקציבי פרסום מקוונים, ולקבוע בעצמם את הרלוונטיות של החשיפה שלהם דרך מילות הפרסום שהגולשים מקליקים בשורת החיפוש של Google.
"ישנם יצואנים רבים שיוכלו להגיע לשווקים חדשים בקלות, באמצעות מילות החיפוש", מסביר ברנד "הנתונים שלנו מראים כי העילות של הקלקה על מודעות טקסט היא 2% בעוד שהיעלות של הקלקה על באנר היא בין 0.1% ל-0.3%. כלומר, פי 7 בממוצע".
Google משקיעה בפרוייקטים רבים שהקשר בינם לבין הכנסות מפרסום איננו ברור באופן מיידי (כמו גוגל ארת', גוגל טוק וג'ימייל), האם תוכלו להסביר מהיכן תייצרו משם הכנסות בעתיד? שאלנו את דווסיד. הוא משיב לנו בכנות כי לא כל מה שמפותח ב-Google נבנה מתוך מחשבה על הכנסות בעתיד. אבל הן נוצרות בהמשך. לדבריו, ב-Google לא העריכו את היקפו של שוק הפרסום ממנוע החיפוש כשהשיקו את החיפוש הראשוני בהתחלה. ההכנסות הגיעו אחר כך.
כיום, מאפשרים למפתחים ב-Google לבנות API (יחידות פיתוח עצמאיות) למוצרים שלהם, דבר שעדיין לא מייצר הכנסות, אבל מגדיל את השימוש באפליקציות. כך לדוגמא, ישנם היום ממשקים שנבנו עצמאית שמאפשרים לתכנן טיולי אופניים ב-Google Eearth, הוא מסביר.
ההבטחות של המנהלים Google הן שב-18 החודשים הקרובים יתורגמו לעברית שירותים רבים ונרחבים של החברה. בינתיים לא הוסבר מה השירותים האלה, אבל נרמז שהם יהיו רוב השירותים מאלה שהוצגו. על הצג ראינו את ה-Gmail, מתנוסס בין שירותים נוספים, וכבר הרהרנו על היום שבו שער הכניסה לשירות הדואר המתקדם של החברה יתנוסס בשפה העברית.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
