יצוא הפלסטיקה והגומי היה גדול מהמכירות בישראל

זאת לראשונה בתולדות הענף. הייצוא הסתכם ב-1.73 מיליארד דולר, מול מכירות פנימיות בישראל של 1.6 מיליארד דולר. כך לפי נתוני התאחדות התעשיינים לגבי 2005
שרות Bizportal |

בשנת 2005 השקיעו יצרני הגומי והפלסטיקה כ-140 מליוני דולרים בפיתוחם של כ-450 מוצרים חדשים. מדובר במוצרי צריכה, מוצרי חקלאות, בניה, אריזה ומוצרים רפואיים. כך מסר מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים, בסכמו את ביצועי הענף אשתקד.

בר-אל הדגיש, כי לראשונה מזה עשרות שנים חל בשנת 2005 מהפך בתעשיית הפלסטיקה והגומי - כאשר יצוא הענף שגדל בכ-8% לעומת 2004 - והסתכם ב-1.73 מיליארד דולרים - היה גבוה יותר מהמכירות לשוק המקומי.

בר-אל הוסיף, כי בתוך כך, גדל יצוא הפלסטיקה למדינות ערב בשנת 2005 ב-10% לעומת 2004 והסתכם בכ-41 מליון דולר. מדובר בעיקר ביצוא של מוצרי חקלאות, אריזה, בניה ומוצרי צריכה. מהתפלגות היצוא מתברר, כי כ-50% הופנה לאירופה, 33% לארה"ב, 5% לדרום אמריקה, 5% לאוסטרליה ו-5% לאפריקה ולמזרח התיכון.

בר-אל ציין, כי בשנת 2005 גדלו מכירות ענף הפלסטיקה והגומי לשוק המקומי בכ-0.5% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולרים. סה"כ גדל בשנת 2005 מחזור המכירות של ענף הפלסטיקה והגומי ב-4.3% לעומת 2004 והסתכם ב-3.35 מיליארד דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה