לראשונה זה 5 שנים: עקומת תשואת האג"ח בארה"ב התהפכה

תשואת האגרות ארוכות הטווח ירדה לזמן קצר מתחת לתשואת האגרות הקצרות - אירוע חריג אשר היווה בעבר אינדיקטור לתחילתו של מיתון, אך בוול סטריט מרגיעים שהפעם אין זה המצב
יוני נאמן |

שוק האג"ח בארה"ב מרכז היום עניין רב, זאת לאחר אירוע חריג במיוחד - תשואתן של האגרות ארוכות הטווח (ל-10 שנים) ירדה לזמן קצר מתחת לתשואת האגרות קצרות הטווח (לשנתיים), זאת בניגוד להגיון על פיו המשקיעים דורשים לרוב תשואה גבוהה יותר עבור אג"ח ארוכות טווח, זאת כפיצוי על הסיכון מאינפלציה במהלכה של תקופת האחזקה. אירוע נדיר זה קפץ למרכז העניינים בוול סטריט היום, שכן היווה בעבר אינדיקטור לתחילתו של מיתון בכלכלה.

על פי הסטטיסטיקה שפורסמה על ידי הבנק הפדרלי ב-2003, לכל אחת מששת תקופות המיתון בכלכלה האמריקנית קדם אירוע זה של היפוך בתשואת האג"ח, נתון המדאיג את השווקים היום. מנגד, יוצאים רבים מבתי ההשקעות המובילים ומקלים על הדאגות - לטענתם, ישנם הבדלים רבים בין המצב הנוכחי לנתוני העבר ולכן אין אירוע זה מהווה אינדיקטור שיש לחשוש מפניו.

על פי האנליסטים מ-JP מורגן, בעבר, כשהתהפכה עקומת התשואה, היו הריביות לטווח הקצר והארוך שתיהן בתהליך העלאה - הפעם הריבית קצרת הטווח הועלתה בהדרגתיות והריבית לטווח הארוך נשארה כמעט ללא שינוי בשנים האחרונות. בנוסף ציין, כי האינפלציה נשמרה תחת שליטה והכלכלה גדלה בקצב מרשים, זאת למרות החששות ממחירי הנפט והאנרגיה הגבוהים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.