מינויים ושינויים: רמי ששון יכהן כמנכ"ל בנק אדנים
משה שטאובר, מנכ"ל כלל בריאות חברה לביטוח בע"מ, מינה את איריס בראל כמשנה למנכ"ל החברה, הנמצאת בשלבי הקמה. בראל, מומחית בתחום ביטוחי הבריאות עוסקת בתחום למעלה מ-15 שנה. היא הקימה את בראל סוכנות לביטוח בע"מ, ובשנת 2000 חברה לסוכנות מבטח סימון והקימה את אגף הבריאות בסוכנות, המשרת כיום יותר מ-120 אלף לקוחות. בראל תחל את עבודתה בכלל בריאות חברה לביטוח ב -1 בפברואר 2006. השקתה הרשמית של כלל בריאות צפויה לחודש ינואר.
רמי ששון מונה אתמול למנכ"ל בנק אדנים למשכנתאות וזאת לאחר שב-5 השנים האחרונות שימש כמנהל סקטור מסחר בשוקי הכספים בבנק מזרחי. ששון משמש מזה כ-5 שנים כמנהל סקטור מסחר בשוקי הכספים בבנק המזרחי. מהאחראים להרחבה המשמעותית שחלה בפעילות חדר העסקאות של הבנק, וזאת תוך
גידול ניכר בפעילות השוטפת שלו, והפיכתו לאחד מהמובילים במערכת הבנקאית.
חברת מיטב מינתה את אורן קפלן למנכ"ל חברת הבת החדשה, מיטב ניהול סיכונים. קפלן ירכז וינהל את הקמת הפעילות החדשה, במסגרתה תעניק מיטב שירותי ייעוץ בתחום ניהול הסיכונים, בייחוד לחברות בעלות חשיפות משמעותיות לשינויים בשערי החליפין ובשערי הריבית. כמו כן, צפויה מיטב ניהול סיכונים להקים חדר עסקאות עם צוות דילרים מיומן ומנוסה, שיאפשר ללקוחות מיטב ביצוע מגוון עיסקאות פיננסיות בשוק ההון.
קפלן (33) שימש בעבר כדילר בכיר בחדר העסקאות של בנק הפועלים, ומייסד ומנהל חדר העסקאות בבנק אוצר החייל. קפלן הינו בוגר תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, ומחבר הספר "פסיכו-פיננסים" אשר יצא לאור השנה.
עופר פרקש מונה למנהל שיווק וקשרי לקוחות בבית ההשקעות הגלובלי טנדם קפיטל. פרקש מביא עימו שש שנות ניסיון בשוקי ההון והכלכלה. פרקש החל את דרכו בשוק ההון בבנק המזרחי כמנהל לקוחות ולאחר מכן קודם לתפקיד יועץ פיננסי בכיר האחראי על מתן ייעוץ בשלושה סניפים בבנק המזרחי. בשנתיים האחרונות עסק פרקש בייעוץ השקעות בחברה פרטית.
ארז אהרוני, 39, מונה כשותף וכמנכ"ל בחברת בי-סקיורד טכנולוגיות מידע, המתמחה באספקת פתרונות אבטחת מידע ו-IT ייחודיים לארגונים. בתפקידיו הקודמים שימש אהרוני, בין השאר, כסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי בחברת גלובקול תקשורת ובמגוון תפקידי ניהול בכירים בקבוצת נטקום. אהרוני, המחזיק בתואר מהנדס אלקטרוניקה (B.Sc) אוניברסיטת ת"א, בעל ניסיון רב בניהול פרויקטים, והיכרות מעמיקה עם שוק התקשורת כמו גם ידע וניסיון בתחומי שיווק, מכירות, פיתוח עסקי ושירותץ.
דוד קמיניץ, מנכ"ל 013 ברק, הודיע השבוע, לעובדי החברה על מינויו של דרור בהט לסמנכ"ל השיווק של החברה.
דרור בהט יחליף את רן גוראון בתפקיד סמנכ"ל השיווק. בהודעה לעובדי החברה כותב דוד קמיניץ שדרור בהט כמנהל שיווק תחום ה- Voice הצעיד בהצלחה את 013 ברק להיות החברה המובילה בארץ בתחום השיחות הבינ"ל וכן היה שותף להערכותה של החברה לכניסת מפעילים נוספים. "לפניו תפקיד מאתגר ואני סמוך ובטוח שימלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר" אמר קמיניץ.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".