מדד סנטימנט הצרכנים בארה"ב עלה ל-81.6
מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הינו מדד המורכב מסקר שנערך בקרב 500 בתי אב מייצגים במשק האמריקני. סנטימנט הצרכן קשור ישירות להוצאות הצרכן במשק. הוצאות הצרכן מרכיבות כשני שליש מסך המחזור בכלכלה האמריקנית. המשקיעים ממתינים לקריאה טרומית המתפרסמת במהלך החודש ובד"כ קרובה מאוד לקריאה הרשמית המתפרסמת בסוף כל חודש.
סנטימנט הצרכנים ממשיך לעלות לאחר שהגיע לרמות נמוכות בחודש שעבר. המדד עלה ל-81.6 אל מול 79.9 בקריאה הטרומית של חודש נובמבר. הירידה במחירי הדלק הקלה על הצרכנים ומהווה את אחת מהסיבות העיקריות לעליית המדד. הנתונים עדיין נמוכים בכמעט 10 נקודות מהרמות עליהם דווח לפני פגיעת ההוריקנים בחודש ספטמבר האחרון. בשבוע הבא יפורסם מדד אמון הצרכן האמריקני שצפוי גם הוא להראות עלייה. באמצע חודש נובמבר רשם המדד עליה לרמה של 79.9, זאת לעומת 74.2 בחודש אוקטובר.