פרטנר מאכזבת: הדור ה-3 הפיל את הרווח ב-73%
(תיקון) ענקית הסלולר המקומית מדווחת על ירידה של 73% ברווחים שלה ברבעון השלישי של 2005. הרווח הנקי הסתכם ב-30.9 מיליון שקל, רווחי ה-EBITDA ירדו בשיעור פחות דרמטי של כ-7.5% לסך של 382.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של פרטנר ירד ב-23.5% ל-211.2 מיליון שקל, וסך ההכנסות של החברה מלקוחות עלה בשיעור מתון של 0.3% ל-1.352 מיליארד שקל. בתזרים המזומנים של החברה (בניכוי השקעות) חל קיטון חד של 83% ל-46.1 מיליון שקל. בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "הרבעון השלישי של שנת 2005 הוא הרבעון שבו מאמצינו להוביל את מהפיכת הדור השלישי בישראל העלו הילוך. השקנו שלושה מכשירי קצה נוספים ומגוון שירותי תוכן התומכים בדור השלישי. כדי לעודד את ההצטרפות לשירותים הגדלנו בצורה משמעותית ולתקופה מוגבלת את רמת הסבסוד בהחדרת מכשירי קצה שאנחנו מציעים ללקוחותינו החדשים והמשדרגים בדור השלישי". כהן הוסיף כי מבחינתו "שיעור ההצטרפות היה מעודד ביותר: מספר מנויי הדור השלישי יותר מאשר הוכפל במהלך הרבעון, והיום, יותר מ-73,000 מנויי רשת הדור השלישי נהנים מן המגוון הרחב של השירותים המרתקים שאנו מציעים על גבי רשת הדור השלישי שלנו. אנחנו מתכננים להגדיל את מגוון מכשירי הקצה שנספק בדור השלישי ב-2006 ואנו צופים כי עלויות המכשירים ורמת הסבסוד ירדו." בהשוואה לרבעון השלישי של 2004, עלות המכר בגין אספקת שירותים עלתה ב-5.4% מ-752.5 מיליון שקל ל-792.8 מיליון שקל (172.4 מיליון דולר) ברבעון השלישי של 2005, ועלתה ב-8.7% בהשוואה ל-729.5 מיליון שקל ברבעון השני. הגידול, בהשוואה לרבעון השלישי של 2004, נבע מגידול בפחת ובהפחתות המתייחסים לרשת הדור השלישי של פרטנר, בניטרול הוצאות משתנות נמוכות יותר על זמן אויר כתוצאה מהורדת תעריפי הקישוריות ע"י משרד התקשורת. העלייה בהשוואה לרבעון השני של 2005 נבעה בעיקר מעליה בהוצאות משתנות על זמן אויר. עלות המכר של ציוד ברבעון השלישי של 2005 הייתה 231.0 מיליון שקל (50.2 מיליון דולר), עליה של 20.3% מ-192.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004, ועליה של 46.3% מ-157.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2005. העלייה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ולרבעון השני של 2005, נבעה בעיקר מעליה במספר מכשירי הקצה שנמכרו וממחיר ממוצע גבוה יותר שלהם.