זינוק ל-62 נק' במדד ה-NAPM של שיקגו
מדד ה-NAPM נחשב לאינדיקטור מוביל לתעשיית הייצור האמריקנית. טווח ההערכות בקרב אנליסטים היה לתוצאות הנעות בין 42 ועד 53 נקודות. בחודש אוגוסט נרשמה ירידה ל-49.5 נקודות
יניב לפן |
ה-NAPM הינם ראשי תיבות של האיגוד הלאומי לניהול הרכש. ארגון ה-NAPM של שיקגו מבצע בדיקה פעם בחודש של מצב העסקים בסביבת שיקגו. האיגוד בודק חברות ייצרניות וחברות שאינן חברות יצרניות אם כי האמונה הרווחת היא שהמדד מייצג בעיקר את הסקטור המייצר. המדד נחשב למדד המוביל בנושא הפעילות הייצרנית של המגזר העיסקי. מדד מעל 50 מראה על פעילות עיסקית מתרחבת ומדד מתחת ל-50 מראה על פעילות עיסקית מצטמצמת. מדד ה-NAPM קפץ ביותר מ-12 נקודות בחודש ספטמבר והגיע ל-60.5 נקודות מ-49.5 נקודות שנרשמו בחודש אוגוסט. העלייה החדה מפתיעה את האנליסטים בוול סטריט שם צפו לרמה של 51 נקודות ולטווח של 42 עד 53 נקודות. ב-NAPM ציינו כי העלייה בפעילות העיסקית נצפתה במספר אינדיקטורים ביניהם הייצור וההזמנות החדשות.